آمریکا بحرانی‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند

نماینده تربت جام و تایباد در مجلس با بیان این که آمریکا بحرانی‌ترین لحظات خود را در صدروز گذشته سپری کرده است، گفت: سیستم حکومتی ایالات متحده به گونه‌ای است که یا ترامپ باید مانند سایر روسای جمهوری آمریکا تغییر کند یا این که سیستم او را به عنوان عنصر نامطلوب حذف خواهد کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی افزود: ترامپ به عنوان فردی که فاقد پیشینه و سابقه سیاسی است در اریکه قدرت کشور آمریکا بروز و ظهور پیدا کرد که تبعات خاصی برای واشنگتن داشته است.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات شتاب زده و غیرکارشناسی رئیس جمهوری آمریکا در صد روز گذشته در مسائلی نظیر لغو بیمه اجتماعی اوباماکر ، تنش با دیوان عالی ایالات متحده ، دیوان مکزیک و طرح مهاجرتی موجب شکل گیری دردسرهایی در واشنگتن شده است.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: رفتار پرخاشگرانه و غیر منطقی ترامپ موجب تخریب وجهه کاخ سفید و مشکل مشروعیت در لایه‌های مختلف جامعه آمریکا شده است.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: سوال اساسی در جامعه آمریکا اینجاست که آیا ترامپ می تواند به شرایط فعلی ادامه دهدیا این که سیستم حکومتی ایالات متحده رفتار وی را در کاخ سفید به کنترل در می آورد؟

وی در ادامه افزود: سیستم حکومتی ایالات متحده به گونه‌ای است که یا ترامپ باید مانند سایر روسای جمهوری آمریکا تغییر کند یا این که سیستم او را به عنوان عنصر نامطلوب حذف خواهد کرد.

رحیمی جهان آبادی گفت: استعفای اجباری یا عزل توسط دیوان عالی راهکارهایی است که برای تطمیع ترامپ توسط سیستم حکومتی ایالات متحده وجود دارد.

وی تاکید کرد: رفتار سیاسی ترامپ در داخل آمریکا با ساختار سیاسی و نظامی که از کارگزار قدرتمندتر است به شدت در تناقض است.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به نظرسنجی موسسه گالوپ گفت: ترامپ با محبوبیت 40درصدی پایین‌ترین میزان مقبولیت در صد روز نخست حضور در کاخ سفید را در میان سایر روسای جمهوری آمریکا داشته است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *