آمادگی مکزیک برای برقراری تجارت دو طرفه با استان

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بر لزوم معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی استان و توسعه همکاری‌ها با مکزیک تاکید کرد.

ناصر بهزاد در دیدار که با آلفونسوز گبه، سفیر جدید کشور مکزیک در ایران، در مشهد گفت: حضور شرکت‌های ایرانی در بازار مکزیک برای تامین اقلام کشاورزی، صنعتی جزو اولویت‌های تجارت بین المللی ما است و از طرف دیگر، استفاده از ظرفیت‌های فرا منطقه‌ای جزو برنامه‌های اقتصادی مکزیک است که این موضوع به عنوان فصل مشترک همکاری اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است است.

وی افزود: حضور محصولات ایرانی در بازار ۱۲۰ میلیونی مکزیک و امکان صادرات مجدد آن به سایر کشورهای همسایه از مزیت‌های شرکت‌های مکزیکی برای ارتقاء شرکت‌های ایرانی است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در این دیدار توسعه همکاری‌های بانکی به ویژه تاسیس بانک مشترک بین ایران ومکزیک و برقراری معافیت‌های مالیاتی گمرکی و صادرات در زمینه‌های خشکبار، دارو و مصنوعات پلاستیکی مورد بحث قرار گرفت.

سفیر جدید مکزیک در ایران نیز در این دیدار افزایش رویکردهای سیاسی و تبادلات تجاری را بسیار مهم عنوان کرد و با اشاره به هویت فرهنگی ارتباط ایران با مکزیک، انجام همکاری هایی در حوزه مواد غذایی را مورد تاکید قرار داد.

آلفونسوز گبه افزود: برای برقراری تجارت دوطرفه پایدار سفارت مکزیک آمادگی کامل خواهد داشت.

لازم به ذکر است حجم تجارت خارجی کشور مکزیک که یکی از ۲۰ اقتصاد برتر دنیا است سالانه بالغ بر ۷۰۰ میلیارددلار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *