کریمی‌قدوسی به دنبال جاسوس‌سازی هسته‌ای؛ سرمایه هسته‌ای را روی سینی تقدیم کردند!!!

شهریور ماه سال گذشته نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی‌مدعی دستگیری یک جاسوس در تیم هسته‌ای کشور شد. ادعایی که علی‌رغم انتشار در برخی سایت‌های جهت‌دار از همان روز نخست توسط وزارت امورخارجه تکذیب شد.

جواد کریمی‌قدوسی مدعی شده بود که دری اصفهانی خبیثی است که با 3 سرویس آمریکا، انگلیس و کانادا ارتباط داشته و استاد یکی از مقامات بانکی بوده، با سیروس ناصری و یکی از مسئول نهاد ریاست جمهوری جلسه داشته، ازیک‌طرف در تیم مذاکره هسته‌ای ما مسئول برطرف کردن تحریم‌ها از بانک‌ها و مؤسسات مالی بوده، اما هم‌زمان در مؤسسه TW لندن هم کار می‌کرده است و ماهیانه 7هزار و 500 پوند حقوق می‌گرفته که در آن مؤسسه مسئول تداوم تحریم‌های ایران بوده استو در جریان سفر ظریف به ترکیه در هواپیما بازداشت شده است او انگشت اتهام را به سمت وزارت خارجه گرفت.

دری اصفهانی کیست؟

در بیانیه سال گذشته وزارت امورخارجه ایران آمده است: 1-آقای درّی از سوی برخی مراجع امنیتی کشور برای پاره‌ای توضیحات فراخوانده شده و بدون اینکه اتهام خاصی برای ایشان به اثبات برسد آزاد هستند. بررسی و تحقیقات ادامه دارند.
2-  وزارت امور خارجه و مسؤولین تیم مذاکرات هسته‌ای مسؤولیتی در قبال گزینش و یا اصولا چه ردّ یا قبول نمایندگان نهادهای ذیربط رسمی‌کشور ندارند و تایید صلاحیت وی برعهده نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رسمی‌کشور بوده است.
٣- آقای درّی بعنوان نماینده یکی از نهادهای مسؤول بانکی و مالی و به اتکای چند دهه حضور در مناصب مختلف حقوقی و اجرایی در حوزه‌های مختلف در این مرحله آخر مذاکرات مشورتهای فنی و تخصصی بانکی و مالی لازم را به تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان ارائه می‌کرد.
4- وی به علت شرکت در بیش از دو دهه مذاکره در دعاوی مهم بین المللی در میان متخصصین فن فردی شناخته شده محسوب می‌شود. همچنین بنابر اطلاع موثق آقای درّی اصلا تبعه کشور انگلیس نیست.

5- پافشاری برخی افراد و سایتها برای اثبات جاسوسی آقای درّی بیش از همه چیز خواسته یا ناخواسته سوالاتی جدّی را متوجه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور می‌نماید که چطور فردی در چنین مسؤولیت‌های مهم و حساسی آنهم نه برای چند سال بلکه برای بیش از حداقل دو دهه به جاسوسی مشغول بوده است و این موضوع از چشم نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشورمان پنهان و مغفول مانده است.

در نهایت وزیر اطلاعات به صحن علنی مجلس رفت و رسما اعلام کرد که دری اصفهانی جاسوس نیست و البته کریمی قدوسی در همان جلسه گفت که از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شده است.

کریمی قدوسی دیروز قانع، امروز مدعی

گویا بعد از گذشت زمان پاسخ‌ها دیگر قانع کننده نبودند. روز گذشته بار دیگر کریمی قدوسی در مطلبی که در سایت شخصی خود منتشر نموده درباره جاسوس هسته‌ای‌که به زعم او، در مذاکرات نقش داشته است، گفت: یک جلسه‌ای در حدود پنج ماه قبل در کمیسیون امنیت ملی بابت این نفوذی که صورت گرفته است برگزار شده بود. با اطلاعات اولیه‌ای که مسئولین اطلاعات در اختیار ما گذاشتند معلوم شد که آقای دری اصفهانی یکی از نفوذی‌های تیم مذاکره کننده بوده است.

وی افزود: این فرد در بخشی از تیم مذاکره کننده قرار می‌گیرد که هست و نیست مذاکره یعنی لغو تحریم‌ها به همان بخش وابسته بوده. متخصص و کسی که کارها به او واگذار می‌شود همین آقای دری اصفهانی می‌باشد. وظیفه ایشان جمع بندی و تنظیم متن توافق نامه در بحث تحریم‌ها بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه محمد جواد ظریف به این شخص اعتماد کامل داشته است گفت: اگر می‌بینیم برجام در قضیه تحریم‌ها به یک بن بست رسیده است ناشی از این نفوذی است.  در چند ماه پیش اعلام کردند که این خبر دروغ و کذب است،  ولی الان با اعلام دادستان کل کشور کیفر خواست ایشان صادر شده و به دادگاه نیز رفته است. این فرد اعترافات خیلی سنگینی هم داشته است که باید در اختیار افکار عمومی‌قرار بگیرد.

کریمی‌قدوسی اظهار داشت: مردم هر کجا که ما را می‌بینند اصرار می‌کنند که چرا دستگاه قضایی اطلاعات را در اختیار مردم نمی‌گذارد که بدانند که چگونه این همه سرمایه خود در توافق هسته‌ای را در سینی گذاشتند و تعطیل کردند؟

این نماینده مجلس با انتقاد از برجام و تیم مذاکره کننده گفت: آقایان آمدند با مردم حرف زدند و تاکید کردند که پیروز شدند و سپس شادی هم کردند. این موضوع یکی از شاهکار‌های رسانه‌ایسلطه بود که هدفشان مدیریت و مهندسی افکار عمومی‌بود و به نحو احسن هم انجام شد.

کریمی قدوسی: یک جاسوس دیگر هم پیدا کرده‌‎ام

وی گفت: صنعت هسته‌ای را از دست دادند ولی در مقابل مردم را جوری هدایت کردند که مردم مجاب شدند به کف خیابان‌ها بریزند و شادی کنند. همه رمز و راز برجام نیز در همین پرونده جاسوسی است که به تیم مذاکره کننده نفوذ کرده بود.

کریمی‌قدوسی ادامه داد: به غیر از دری اصفهانی نیز جاسوس دیگری در بخش حقوقی برجام و توافق بوده است که آن هم هویت فرانسوی داشته است. اخبار و اطلاعات این موضوع  اعم از نوار، فیلم و …هم کاملا موجود است چون کیفر خواست صادر شده و به دادگاه ارجاع داده شده است. ما نیز پیگیر این قضیه هستیم و امیدواریم اقدامات متقابل صورت پذیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *