روحانی، رییس جمهور صد در صد مردم ایران است

انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در ساعت 12 شب جمعه 29 اردیبهشت در اوج هیجان و با مشارکت خیره کننده مردم به پایان رسید؛ مشارکتی که نشانه بلوغ سیاسی و مدنی جامعه ایران است که پیگیری مطالبات خود را از طریق صندوق رای دنبال می‌کند؛ فارغ از نتیجه انتخابات این نوع رفتار اجتماعی شاید در تمام دنیا بی‌سابقه باشد. با دو تن از مسئولین ستادهای نامزدهای انتخاباتی در خراسان رضوی گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانیم.

رئیس ستاد روحانی در خراسان رضوی: مردم فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کردند

رییس ستاد روحانی در استان خراسان رضوی ضمن بیان این مطلب که حامیان رئیس جمهور باید شکرخدا را بجای آورند، گفت: از طرفداران آقای روحانی خواهشمندیم همچنان آرامش و متانت خود را حفظ کنند، جشن پیروزی طی آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد.
حسین امینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشارکت عظیم مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مشارکت عظیم مردم همه را غافلگیر کرد و این نشان‌دهنده هوشیاری و وقت شناسی مردم است که احساس کردند باید به صحنه بیایند و پشتوانه جدیدی را برای جمهوری اسلامی به ثبت برسانند.
وی با بیان اینکه مردم فراتر از تمام نظرسنجی ها و پیش بینی‌ها عمل کردند، تصریح کرد: از هواداران دکتر روحانی تقاضا داریم همانطور که در رای گیری پشتوانه‌ای برای ایران و ایشان بودند، در طول چهارسال آینده هم مجددا پشتیبان دولت باشند تا دولت بهتر از گذشته بتواند به برنامه‌ها و وعده‌هایی که داده عمل کند.
امینی اظهار کرد: پس از هماهنگی های لازم، فردا یا پس فردا جشن پیروزی که در واقع جشن پیروزی مردم ایران است را در مشهد برگزار خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین از تمامی مسئولین برگزارکننده انتخابات اعم از مسئولین اجرایی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که انتخابات را در فضایی آرام و در امنیت کامل برگزار کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

رییس ستاد انتخاباتی مصطفی آقا میرسلیم در خراسان رضوی: نمره قبولی به برگزاری انتخابات

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: مشکلات در این انتخابات به گونه‌ای نبوده است که به اصل آن خدشه‌ای وارد کند و در مجموع انتخابات مطلوب و قابل قبول بوده‌است.

جواد آرین منش گفت: حضور بی‌سابقه مردم در صحنه انتخابات و به جا گذاشتن رکورد مشارکت 40 میلیون نفری، حماسه جدیدی در کشور خلق کرد که آثار داخلی بسیار مهمی در جهت انسجام داخلی، وحدت ملی و تقویت نظام اسلامی دارد و در عرصه بین‌المللی نیز آثار بسیار مثبتی خواهد داشت؛ پیامدهای این حضور کم سابقه مردم در داخل کشور، باعث توسعه سیاسی کشورمی‌شود و در عرصه بین‌المللی نیز نشان‌دهنده یک پشتوانه قوی برای نظام اسلامی و دولت آینده خواهد بود؛ البته انتظارات از دولت آینده نیز به همین نسبت بالاتر خواهد بود و رسالت مسئولان کشور در دولت آینده در حل مشکلات و توجه به مطالبات مردم سنگین‌تر خواهد بود. وی با بیان مشاهدات خود به عنوان رییس ستاد انتخاباتی مهندس مصطفی میرسلیم در مشهد گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم فراهم شده بود و هم مجریان و هم ناظران انتخابات وظیفه خود را به درستی انجام می‌دادند و اجرای کار در حد قابل قبولی بود؛ با توجه به اینکه در هیچ انتخاباتی نمی‌توان مشکلات را به صفر رساند می‌توان گفت که مشکلات در این انتخابات به گونه‌ای نبوده است که به اصل آن خدشه‌ای وارد کند و در مجموع انتخابات مطلوب و قابل قبول بوده‌است. وی ادامه داد: پیروز این انتخابات مردم هستند که با مشارکت سیاسی خود دراین عرصه، صحنه بسیار زیبایی از هوشمندی و آگاهی سیاسی را به نمایش گذاشتند؛ کسانی که کاندیدای آن‌ها در این انتخابات پیروز نشده است باید بدانند که به وظیفه ملی و شرعی خود عمل کرده‌اند و هرگز نباید از نتیجه انتخابات ناراحت شوند؛ جریان پیروز انتخابات نیز باید بداند که بار مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده آن‌ها قرار گرفته است.                            این فعال اصولگرا با بیان اینکه رییس جمهور منتخب وظیفه دارد هرچه سریعتر شکاف‌های احتمالی به وجود آمده در عرصه انتخابات را برطرف کند گفت: رییس جمهور منتخب باید ازین پس به عنوان رییس جمهور همه مردم ایران و همه سلائق سیاسی وارد کار شود و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات سایر کاندیداها و برنامه‌ها و راهکارهایشان را برای برون رفت از شرایط فعلی و حل مشکلات اقتصادی، معضل اشتغال و سایر مسائل مورد بررسی قرار بدهد و برنامه کاری دولت اینده را مشخص کند تا در مدت کوتاه بر اساس برنامه ششم توسعه به نیازها و مطالبات مردم پاسخ بدهد. دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: جریان پیروز باید ادب پیروزی و احترام رقبای سیاسی خود را حفظ کند و از هرگونه رفتاری که باعث ایجاد شکاف در جامعه بشود پرهیز کند و اگز قرار است جشن پیروزی برگزار شود، جشن پیروزی همه ملت ایران و با حضور همه اقشار،جریان‌های سیاسی و طرفداران تمام کاندیداها باشد. وی با اشاره به اینکه دولت آینده باید فراجناحی باشد و از تمام ظرفیت‌ها و حتی ظرفیت‌های رقبای خود استفاده کند گفت: یکی از ایرادات در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی این است که در هر دولتی که بر سر کار آمده است، نیمی از ظرفیت کشور معطل و بدون استفاده باقی می‌ماند.

 

گزارشی از سرویس سیاسی اتفاقیه

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *