قیمت‌هایی که سر به فلک می‌کشند!

کلاس‌های ورزشی بسیاری در سطح شهرها تبلیغات گسترده‌ای به راه می‌اندازند تا خانواده‌ها را برای ثبت‌نام فرزندانشان در این کلاس‌ها قانع کنند.

کلاس‌های تابستانی والیبال، بسکتبال، فوتبال، مینی‌گلف، شنا، شطرنج، بدمینتون، اسکیت، کاراته، فوتسال، بولینگ، تنیس، اسکواش، ژیمناستیک و بسیاری دیگر از ورزش‌ها در این فصل از سال رونق زیادی دارند که می‌خواهند جای مدارس را که خلأ برنامه‌های ورزشی در طول یک سال تحصیلی در آن دیده می‌شود، طی کمتر از سه ماه پر کنند.

  • نشانی درست

خانواده‌های زیادی در رویارویی با حجم گزینه‌های کلاس‌های آموزشی تابستانی با تبلیغات گسترده که سرگرمی‌های داخل منزل مانند دنیای مجازی را هم باید به آنها افزود، در انتخاب کلاس‌ها و برنامه‌ریزی برای اوقات‌فراغت بچه‌ها سردرگم بوده که ادارات و نهادهای دولتی پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها و موظف به دادن نشانی درست در فرستادن آنها به مراکز و کلاس‌های آموزشی تابستانی هستند.

ادارات ورزش و جوانان استان‌ها یا شهرها به عنوان متولیان ورزش بهترین نقاطی هستند که خانواده‌ها با مراجعه به آن‌ها می‌توانند از کلاس‌های تابستانی مطلع شوند.

  • به اندازه پول بدهید

قیمت برخی رشته‌های ورزشی در کلاس‌های تابستانی از رشد قیمت‌ها در سال 96 حکایت دارد. به عنوان مثال برای 10 جلسه آموزش سوارکاری یک میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

کلاس‌های بیلیارد در حدود 700 و 800 هزار تومان بسته به مکان آموزش متغیر است. کلاس‌های آموزشی بسکتبال دختران در ترم تابستانی 700 هزار تومان و برای پسران حدود یک تا یک میلیون وصدهزار تومان است.

آموزش شنا بسته به تعداد نفرات در جلسات تمرینی از 600 هزار تومان شروع می‌شود و به یک میلیون و 100 هزارتومان می‌رسد. آموزش ژیمناستیک برای 8 جلسه با امکانات آموزشی مناسب 100 هزار تومان است.

برای کلاس‌های آماتور کارتینگ در چند جلسه محدود بالای 800 هزار تومان را در نظر بگیرید. بقیه کلاس‌ها تقریبا همین حدود قیمت دارد که در برخی مراکز پول البسه و ساک ورزشی جداگانه محاسبه می‌شود.

دقت کنید هرجا ثبت‌نام می‌کنید حتما روی 15 هزار تومان بیمه ورزشی و دریافت کارت بیمه دقت داشته باشید و مهمتر از آن اینکه زیر بار قیمت هایی که سر به فلک می‌کشند نروید!

  • پانسیون‌های ورزشی

با توجه به اقتضائات زندگی امروزی، بسیاری از والدین برای رفت و آمد بچه‌ها به باشگاه یا تنها ماندن چند ساعته فرزندان خود در منزل با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، از این‌رو در سال‌های اخیر مراکزی به عنوان پانسیون ورزشی دایر شده است که در برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، مسئولیت مراقبت و آموزش کودکان را به‌عهده دارد.

پانسیون تابستانی برنامه‌ای کامل برای روزهای بلند تابستانی بچه‌هاست که شامل چند رشته‌ ورزشی و هنری و معمولا بین ساعت 8 تا 16 به همراه نهار و سرویس رفت و برگشت است. قیمت پانسیون در نقاط مختلف متفاوت است، اما به طور متوسط می‌توان قیمت‌ها را از 2 تا 5 میلیون تومان در نظر گرفت.

بارها دیده شده بچه‌ها نه از سر علاقه، بلکه به‌خاطر فشار والدین به کلاس‌های ورزشی تابستانی می‌روند که این کار نتیجه‌ای ندارد بنابراین ورزش در اوقات‌فراغت با چشم و همچشمی همسایگان و فامیل یا سبقت‌جویی در شهریه‌های بالا منافات دارد و اگر خانواده‌ها برای اوقات‌فراغت بچه‌ها این برنامه را نیز تکلیف بدانند، نتیجه چندانی به بار نمی‌آید زیرا مهم‌ترین نکات در اوقات‌ فراغت، برنامه‌ریزی مناسب خانواده‌ها برای فعالیت بچه‌هاست.

 

گزارشی از مانی پویا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *