جشن‌های دهه کرامت در 77 کشور جهان برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت : جشن‌های دهه کرامت در 77 کشور و دو هزار و 400 نقطه جهان برگزار می‌شود.

محمد حسن واحدی در نخستین نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت با بیان اینکه پارسال این جشن ها در بیش از 70 کشور برگزار شد ، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشهد امسال عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را دارد این برنامه‌ها در خراسان رضوی و مشهد با شرایطی متفاوت با قبل برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس مراسم اختتامیه جشن‌های رضوی به پیشنهاد آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ، امسال در مشهد و تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ستاد اجرایی باید برنامه‌های اختتامیه و نیز هماهنگی‌ها ترافیکی و برنامه‌ریزی برای میهمانان خارجی را به خوبی مدیریت کند و در این راستا فرمانداری مشهد محور این اقدامات قرار گیرد. بر این اساس باید تمامی دستگاه‌های اجرایی استان نهایت تلاش خود را در برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های این ایام به تناسب پایتختی فرهنگی مشهد در جهان اسلام انجام دهند.

وی ادامه داد : شورای راهبردی ویژه برنامه دهه کرامت با همکاری استانداری خراسان رضوی ، آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تشکیل شده و بدین منظور 10 راهبرد را محور عمل قرار داده که مشارکت گسترده مردم از جمله آنهاست.

واحدی گفت: باید این برنامه‌ها با محوریت مساجد و مصلی‌ها و سایر اماکن مذهبی به سطح روستاها و شهرهای مختلف استان گسترش یابد و در این راستا امسال برنامه‌ریزی شده هیات‌ها مذهبی و واحدهای صنفی هم وارد عمل شده و مشابه جشن‌ها نیمه شعبان حضور پررنگی در این برنامه‌ها داشته باشند.

وی تکریم نیازمندان و ایتام، آموزش فرهنگ و سبک زندگی رضوی به شهروندان و زائران، ترویج کلام و سیره رضوی در میان زائران، فرهنگ سازی ازدواج آسان، طراحی رشته‌ها و دوره‌های آموزشی فرهنگ رضوی و تبیین موقعیت راهبردی مشهد در نقشه کشور را از جمله راهبردهای در نظر گرفته شده دانست .

وی با بیان اینکه ملاک عمل برنامه‌ها، راهبردهای تعین شده و نیز محورهای منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب است، گفت: وظیفه شورای هماهنگی تدارک برنامه‌های داخل استان است در عین آنکه برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در سه حوزه استانی، کشوری و بین‌المللی تدارک شده است .

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی به عنوان متولی بارگاه منور رضوی در راس برنامه‌ها قرار دارد، خطاب به فرمانداران هم گفت: باید ستادهای شهرستانی هم با جدیت فعال شده وبرنامه‌های دهه کرامت خود را ارسال و در جلسه آینده تا حدود 10 روز دیگر برگزار می‌شود، بررسی شوند.

وی با تاکید بر اینکه این ایام دهه شادی است و برنامه‌های شاخص شهرداری مشهد در این حوزه باید بر فضاسازی مناسب شهری متمرکز شود، گفت: باید این فضاسازی‌ها به گونه‌ای باشد که شادی در شهر موج بزند.

وی همچنین از صدا و سیما خواست با توجه به اینکه عملیات اجرایی راه اندازی رادیو کرامت حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، موضوع راه‌اندازی آن را بررسی کند.

واحدی،‌ رونمایی از طرح مطالعات جاده ولایت در هشت استان کشور و پروژه‌های مرتبط با زائران در استان خراسان رضوی را از دیگر برنامه‌هایی دانست که برای این ایام در کنار برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت برنامه‌ریزی شده است .

دهه کرامت از سوم مردادماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و به میلاد امام رضا (ع) ختم می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *