مرگ برای همسایه خوب است؟

آیا ارزان شدن ارز می تواند در نرخ کالای تولیدی بنگاه های دولتی و خصولتی تاثیر داشته باشد ؟ و یا از نظر دولت مرگ برای همسایه _فعلاینی که بنگاه های کوچک و متوسط بخش خصوصی را در اختیار دارند_ خوب است؟

به هر دلیل ارز در مسیر ارزان شدن قرار گرفته است. این که چه عواملی باعث شده شاید توفیق بانک مرکزی ، تصمیم دادگاه لاهه، پرتاب موشک کرمانشاهی، تصمیم دولت های اروپایی ، بازگشت ارز حاصل از صادرات ، برخورد های ترکیه با انتقال دهندگان ارز از ایران به آمریکا، اقبال نقدینگی داران از بورس، فضا سازی های تبلیغاتی ،کم شدن قدرت خرید کالاهای گران وارداتی قانونی و قاچاق و در نهایت تغییر فرمان آنان مخفی یا آشکارا در گران و ارزان کردن ارز باشد حتما روزی مشخص می شود .

اما اکنون که ارز ارزان شده و بنظر می‌رسد ارزان‌تر شدن نیز در برنامه گران کنندگان و ارزان کنندگان نرخ ارز وجود دارد ، آیا قیمت محصولات پایه صنایع کوچک و کارگاه ها که در اختیار دولت و خصولتی های تحت فرمان دولت قرار دارد ««پتروشیمی ، فولاد ، خودرو و…. »» نیز که به بهانه بالا رفتن نرخ ارز گران و گرانتر شد بود نیز ارزان خواهد شد یا مرگ خوب است برای همسایه؟

بنظر می‌رسد از نظر دولت مردان ، ایثار و ارزان کردن ارز و کالا و خدمات خوب است ولی فقط برای فعالین بخش خصوصی و کاسب کارهای کوچک بازار و مردمی که ارز و طلا را برای حفظ ارزش نقدینگی ریالی خود خریداری کرده اند؟

 

قلم می‌گوید حتما برای تیم اقتصادی کم توان دولت که کشور را در این شرایط قرار داد مطلوب است که کالای دولتی گران و جیب مردم و فعالین اقتصادی کوچک خالی شود، کاش مردم آگاه می توانستند از دولت بخواهند کالاهای تولیدی دولتی و خصوصی «« پتروشیمی و فولاد »» که عمدتا مواد اولیه تولید صنایع کوچک و عمران و ساختمان کشور است از یک طرف و خودروهای تجاری ((کامیون )) که گرانی آن خلوت شدن جاده های کشور و تعطیلی بنگاه ها به دلیل نرسیدن مواد اولیه گردیده به نرخ اول سال برگردد.

 

محمد حسین روشنک

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *