خراسان رضوی رتبه اول در ایجاد اشتغال

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۲۴ هزار فرصت شغلی در دولت تدبیر و امید در استان خراسان رضوی ایجاد شده است. ۱۶ درصد اشتغال کشور و رتبه اول ایجاد شغل متعلق به خراسان رضوی است.

محمد رحیم نوروزیان در نشست شورای اداری شهرستان چناران ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند افزود: علیرغم تبلیغات سو دشمنان، نظام جمهوری اسلامی خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه کرده است. در استان خراسان رضوی نیز تلاش های بسیار خوبی صورت گرفته است و نرخ بیکاری استان از ۱۴.۳ درصد در سال ۹۱ به ۱۰.۷ درصد در ۴ ماهه اول سال ۹۷ رسیده است.

معاون استاندار با بیان اینکه در هفته دولت ۲۰۲ پروژه در استان کلنگ زنی خواهد شد اظهار داشت: در این هفته یک هزار و ۵۴۴ پروژه با اعتبار ‌۱۴ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال در استان افتتاح خواهد شد که نشان از رشد نسبت به افتتاحیه های سال گذشته در هفته دولت دارد.

وی افزود: به رغم نوسانات ارزی میزان صادرات و واردات استان در ۴ ماهه اول سال جاری به ترتیب ۲۹ و ۱۲ درصد رشد داشته است و تاکنون ۷۳ هزار میلیارد تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان داده شده است.

نوروزیان با اشاره به خشکسالی های چند ساله اخیر گفت: علیرغم کمبود بارندگی میزان تولید گندم استان از ۱۴۶ هزار تن در سال ۹۲ به ۶۰۹ هزار تن در سال ۹۵ و ۴۰۰ هزار تن در سال ۹۶ رسیده است.

وی افزود: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده اند که این میزان در سال ۹۲ حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار بوده است.

معاون استاندار با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ظرفیت مخازن ذخیره آب استان ۳ تا ۵ برابر افزایش یافته است، افزود: ۹۲ درصد روستاهای استان از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند و در این دولت ۴ سد بزرگ در استان به بهره برداری رسیده است.

وی تعداد مسکن مهر استان را ۹۰ هزار واحد دانست و اظهار داشت: در دولت قبلی فقط ۳۰ هزار مسکن مهر بدون ایجاد زیرساخت های لازم به بهره‌برداری رسید اما در دولت تدبیر و امید تاکنون ۶۰ هزار واحد مسکن مهر با ایجاد تمامی زیرساخت ها تحویل متقاضیان شده است.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *