نیروگاه‌ها توان تامین تقاضای برق مشترکین را ندارند

مدیر شرکت برق خلیل‌آباد گفت: با توجه به وضعیت هوا و افزایش مصرف نیروگاه‌های شهرستان توان تامین تقاضای برق مشترکین را ندارند.

کاظم امیری ظهر در جلسه شورای اداری خلیل‌آباد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه با بیان اینکه با شروع فصل تابستان و افزایش دمای هوا شرایط خاصی بر صنعت برق کشور حاکم شده است، گفت: نیروگاه‌های شهرستان توان تولیدی برق به اندازه تقاضای مشترکین را ندارند.

مدیر شرکت برق خلیل‌آباد با اشاره به اینکه همه شهروندان در کشور با این مشکلات مواجه هستند، بیان کرد: به خاطر افزایش بی سابقه دما در سال جاری موجب شده تقاضای مشترکین برق به مصرف انرژی بیش از سال‌های گذشته نمود پیدا کند.

وی با اعلام اینکه به ازاء افزایش هریک درجه دما میزان مصرف برق در سطح کشور 1500 مگاوات افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: هر ساله در سطح کشور رشد متقاضیان را در شبکه برق داریم که این رشد همه ساله حدود 5 تا 7 درصد به میزان مصرف برق افزوده می‌شوند.

امیری با بیان اینکه متاسفانه کاهش بارندگی و خشکسالی‌های چند سال اخیر موجب شده آب ذخیره شده پشت سدها که نیاز نیروگاه‌های آبی را تامین می‌کنند به نصف کاهش پیدا کند، بیان کرد: در سال قبل از محل تولید نیروگاه‌های آبی در کشور حدود 9600 مگاوات برق تولیدی داشته‌ایم که امسال به 5000 مگاوات کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش مصرف برق و خشکسالی‌ها موجب شده که در ساعات پیک بار که از ساعت 11 صبح تا 19 می‌شود خاموشی‌هایی داشته باشیم تا مشکل موجود به بحران تبدیل نشود، گفت: به توجه به اینکه توان تولید برق کشور در حد 56 مگاوات است اما اکنون به نقطه سربه سر تولید و مصرف رسیده‌ایم که اگر مدیریت نشود نیروگاه‌ها از مدار خارج و بحران به وجود خواهد آمد.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *