رفت و آمدهای انتخاباتی رئیسی به تهران

پس از انتخابات ریاست جمهوری که با شکست اصواگرایان و سیدابراهیم رئیسی همراه بود. بسیاری تحلیل‌ها و اما و اگرها درباره ادامه فعالیت سیاسی تولیت آستان قدس رضوی بیان شد. اما طولی نکشید که سخرانی‌ها و موضع گیری‌های رئیسی نشان داد که کماکان او دوست دارد چهره اول اصولگرایان  باشد. جالب این جاست که کش مکش‌های انتخاباتی خیلی زودتر از همیشه آغازشده و دوستان هر دو اردوگاه درحال رایزنی و جلسات انتخاباتی زود هنگام هستند. در همین رابطه روز گذشته روزنامه اعتماد نوشت:اخبار غیر‌رسمی در مورد تعاملات اعضای جامعه روحانیت نشان می‌دهد که اختلاف‌نظر دو طیف چپ و راست در این تشکل در انتخاب دبیرکل نمود پیدا کرده و مساله‌ساز شده است.

طيف راست اين تشكل كه بعد از فوت آيت‌الله مهدوي كني، دبيركلي موحدي كرماني و دلخوري ناطق نوري و حسن روحاني تا حدي قدرت خود را از دست داده بود، تلاش كرد با انتخاب مصطفي پورمحمدي به عنوان دبيركل به روزهاي اوج بازگردد.

گمان مي‌شد كه تحولات اخير روح تازه‌اي به كالبد جامعه روحانيت بدمد و در طول زمان موجب ترميم روابط چهر‌ه‌هايي مثل ناطق نوري و حسن روحاني با اين تشكل شود. طيف چپ اما اين قدرت‌نمايي را نمي‌پذيرد و همين است كه شاهديم برخي اعضاي جامعه در روزهاي اخير سعي دارند زمين زير پاي دبيركل جديد را سست جلوه دهند.

آن‌طور كه در محافل سياسي شنيده مي‌شود، اين اظهارات با هماهنگي سيد‌ابراهيم رييسي بيان مي‌شود. گويا آقاي رييسي كه در جلسه انتخاب دبيركل حضور نداشته است اصلا از خروجي جلسه خرسند نبوده و بلافاصله براي اعلام اين نارضايتي عازم تهران شده است. او مي‌كوشد تا با همراهي همفكرانش در طيف چپ جامعه روحانيت مبارز از قدرت دبيركل يعني مصطفي پورمحمدي كاسته و همه تصميم‌گيري‌ها را به عهده شوراي مركزي گذارد.

اما این تمام ماجرا نیست چرا که هفته‌نامه مثلث مدعی شد: سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی جلسات انتخاباتی را با موضوع مجلس کلید زده است.

سید‌ابراهیم رئیسی جلسات سیاسی مهمی را در تهران برگزار کرده است. بنابر این گزارش، در این جلسات که با موضوع انتخابات مجلس برگزار شده، برخی شخصیت های اصولگرا حضور داشتند.

گفتنی است این جلسات را چند ماهی است که رئیسی تشکیل می دهد و در برخی جلسات هم محمدباقر قالیباف حضور داشته است. همچنین سعید جلیلی که از نظر گفتمان با رئیسی اشتراک‌هایی دارد در برخی از این جلسات شرکت کرده است. از محسن رضایی، حدادعادل، ذوالقدر و رحیمیان به عنوان دیگر نفرات شرکت‌کننده در جلسات نام برده می‌شود. محور این جلسات ائتلاف در انتخابات مجلس سال 98 است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *