مهاجرت از روستاهای بخش مرکزی مشهد ادامه دارد

عضو شورای بخش مرکزی مشهد گفت: همچنان روند مهاجرت از روستاهای بخش مرکزی مشهد ادامه دارد.

غلامرضا منوچهری اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب شهری مشهد عنوان کرده قرار است 8 حلقه چاه در اراضی روستای “زاک” حفر کند تا آب را به محور شاهنامه مشهد منتقل کند؛ مردم اعتراض داشتند و در شورای شهرستان پیگیری کردیم و مسئولان آب و فاضلاب شهری حضور پیدا کردند.

وی افزود: خود روستای زاک در حال حاضر کمبود آب شرب به ویژه در تابستان دارد و حتی کشاورزی روستا نیز بسیار اندک شده و به همین دلیل برخی از منطقه مهاجرت کرده‌اند و اگر این 8 حلقه حفر شود میزان مهاجرت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

منوچهری گفت: آب و فاضلاب نیز مُصر است که طبق قانون باید این کار را صورت دهد و هنوز این موضوع در هاله‌ای از ابهام است.

عضو شورای شهرستان مشهد تصریح کرد: آمار مهاجرت از روستاهای بخش مرکزی مشهد کمابیش ادامه دارد؛ آب منطقه‌ای 11 روستا را به عنوان حوزه آب ریز سد کارده اعلام کرده و عنوان شده به بستر و حریم رودخانه تجاوز شده و به 5 روستا ابلاغیه داده شده است.

منوچهری افزود: مردم منطقه معتقد هستند که تجاوزی به حریم رودخانه صورت نگرفته و شاهد آنها نیز این است که درختانی در منطقه هستند که سابقه 70 ساله دارند و همین خود بیانگر این موضوع است که تجاوزی به حریم رودخانه صورت نگرفته است.

عضو شورای بخش مرکزی مشهد بیان کرد: این اختلاف میان مردم منطقه و آب منطقه‌ای همچنان وجود دارد و شیران؛ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز بازدید از منطقه داشتند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *