تئاتر شهرستان‌ها در اولویت است

دومین دوره انتخابات انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی برگزار شد

دومین دوره انتخابات هیأت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی روز جمعه 15 تیرماه در محل سالن عروسکی مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

در این مجمع که اعضای هسته مرکزی گروه‌های تئاتری خراسان رضوی حضور داشتند، پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل برای هیأت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی انتخاب شدند که به مدت دو سال در این انجمن عضویت خواهند داشت. با توجه به نتایج به‌دست آمده از سرشماری رأی‌ها سیدجواد اشکذری، از گروه تئاتر لال با ١٠٧رأی، بیشترین آرا را به خود اختصاص داد. به‌همین منظور خبرنگار روزنامه صبح‌امروز گفت‌وگویی اختصاصی با «سیدجواداشکذری» انجام داده است.

برگزاری انتخابات انجمن نمایشی

اشکذری رئیس انجمن نمایشی استان خراسان رضوی گفت: این انتخابات برای دومین دوره برگزار شد و دوره اول آن در 2 سال گذشته در 22 تیرماه 1395 انجام شد و اعضای هیأت مدیره 23 گروه از استان خراسان رضوی رأی دادند. وی افزود: تفاوات اتنخابات امسال با دوره گذشته افزایش تعداد شرکت کننده‌ها بود که نزدیک به 30 یا 40 درصد افزایش دارد. در 2 سال گذشته 23 گروه شرکت کردند ولی امسال 41 گروه قرار داشتند، همچنین در دوره گذشته 130 نفر بودند و امسال 265 نفر در این انتخابات حضور داشتند.

اشگذری بیان کرد: در این دوره توانستم منتخب اول هنرمندان گردم و این نشان از رضایت دوستان و همکاران از عملکرد بنده است که دوباره ای دادند. وی اشاره کرد: انتخابات انجمن‌های نمایشی یک شورای تصمیم‌گیری دارد که 5 نفر اعضای آن هستند و دراساس‌نامه انجمن ذکر شده است، این افراد عبارتند از معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس انجمن نمایشی، کارشناس اداره تأتر و 2 نف از پیشکسوتان تأتر حضور دارند.

رئیس انجمن نمایشی استان خراسان رضوی اظهار کرد: نزدیک به 10 جلسه برگزار کردیم تا توانستیم انتخاب خوب و پرشوری را برگزار نمائیم، در این اتخابات از 265 نفر نزدیک به 215 نفر حضور داشتند و مود تائید هم بودند و تا چند هفته آینده رئیس، نائب رئیس، خزانه‌دار و بازرس را انتخاب می‌کنند و رئیس و بازرس می‌تواند از بیرون هم انتخاب گردد و یا از هنرمندان دیگر هم استفاده کنند.

اشکذری در مورد شهرستان‌های شرکت‌کننده در این انتخابات عنوان کرد: از 41 گروهی که شرکت کردند، علاوه بر مشهد از شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، قوچان، چناران، بردسکن، کاشمروگناباد بودند که امیدواریم در سال آینده این گروه‌ها با توجه به ظرفیت و پتانسیل خوب استان خراسان رضوی افزایش پیدا کند.

چشم‌اندازی برای آینده

رئیس انجمن نمایشی استان خراسان رضوی اظهار کرد: با امور فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد رایزنی‌های انجام خواهیم داد تا بتوانیم دوباره بیلبوردهای را بگیریم و البته در این زمینه معاونت فرهنگی شهرداری همیشه همکاری مسالمت‌آمیزی را داشته است. همچنین ارتباطی با نهادهای مختلف به‌خصوص شهرداری برای افزایش امکانات سخت افزاری است و سروسامان دادن به تماشاخانه‌ها وسالن‌های نمایشی است.

اشکذری در مورد تاتر شهرستان‌ها تاکید کرد: بیشتر دغدغه‌ام در تاتر شهرستان‌ها است واولویت را به آن‌ها می‌دهم تا این قابلیت‌ها را افزایش دهیم و کارهایی را که در دوره گذشته نتوانستم انجام بدهم دراین دوره ادامه داده و به سرانجامی برسانیم.

انتهای خبر/مرجان فرهمند

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *