ارتقاء کیفیت نان استان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با کاهش میزان سبوس‌گیری آرد و افزایش رقابت بین نانوایی‌ها، کیفیت نان در این استان افزایش یافته است.

علی غفوری‌مقدم افزود: در اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها و تبدیل 20 درصد از سهمیه آرد یارانه‌ای هر استان به آرد آزاد طی 2 سال گذشته، این درصد در خراسان رضوی به 22 درصد رسیده و شماری از نانوایی‌ها آزادپز شده اند.
وی یکی دیگر از اهداف طرح هدفمند سازی یارانه‌ها را کاهش سبوس گیری آرد ذکر کرد و گفت: با تبلیغات مناسب مرکز بهداشت برای ترویج مصرف نان سبوس دار، درصد سبوس گیری آرد از 15 تا 18 درصد به 12 تا 15 درصد کاهش یافته و در نان سنگک این میزان به هفت درصد رسیده است.
وی اظهار کرد: از زمان الزام تبدیل 20 درصد سهمیه آرد یارانه‌ای هر استان به آرد آزاد، برخی نانوایی‌ها به صورت غیر مجاز اقدام به خرید آرد آزاد نموده و به مردم عرضه می‌کنند و برخی واحدهای نانوایی دارای پروانه تغییر مکان داده یا پروانه آنها منقضی شده است.
غفوری مقدم افزود: از سال گذشته شناسایی نانوایی‌های فاقد مجوز در خراسان رضوی آغاز شده و واحد‌های متخلف به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی می‌گردد.
وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی از نظر تعداد و حریم برای نانوایی‌های آزادپز وجود ندارد، گفت: نانوایی‌های آزادپز نیز می‌توانند آرد را از هر کارخانه‌ای بخرند و نان مناسب تر در اختیار مردم قرار دهند.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *