دیدار با شاعر دفاع مقدس

از میان غبار سالها چهره‌های آشنای دور را میتوان دید. در انبوهی از خاطرات آتش و خون و جمع  گرم و صمیمی و پرشور رزمندگان و شاعران دفاع مقدس .

محمد تقی تقی زاده حکاک یکی از شاعران دفاع مقدس و یکی از برپا دارندگان و سکانداران همایش های ادبی  دفاع مقدس بود، شاعری پر شور و حال که اکنون در بستر بیماری بسر میبرد.

چهره ای که علاوه بر اشعار پر شور و حالش یادآور همدلی های شاعران در دوران جنگ و حماسه است . شاعری که هفتاد سالگی خود را در آستانه نشسته است که چندی پیش با فقدان همسرش مواجه شده و اکنون در بستر بیماری‌بسر می برد. وی برگزاری دو همایش دفاع مقدس و تاسیس مجمع شعر بسیج خراسان ، و انتشار دو مجموعه شعر آیینی شامل مدایح و مراثی اهل بیت علیهم السلام را این شاعر در کارنامه ادبی خود دارد .

همزمان باروز قلم و با قرار قبلی به اتفاق محمد کاظم دبیری رییس اداره ارشاد مشهد، دکتر هادی منوری، مجید نظافت، سید مسلم موسوی و مهدی ناصری به ملاقات پیشکسوت اهالی شعر و ادبیات رفتیم و از اشعار و خاطرات شیرینش فیض بردیم و با یاد  از سالهای گرم یاران دیرینه شعر دفاع مقدس مارا به دنیای خاطره و شعرو اشکهاو لبخندها برد .

مدیر ارشاد مشهد در این دیدار وجود چهره های ارزشی اینچنین را موجب زنده نگه داشتن ارزشهای فرهنگی دفاع مقدس دانست .دکتر منوری  نیز نقش این شاعر انقلاب را در اعتلای شعر دفاع مقدس خراسان تاثیر گذار و در خور توجه دانست .

در پایان این نشست از این شاعر صمیمی و ارزشی دفاع مقدس خراسان تقدیر شد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *