حذف بودجه نهادهای خاص، از پیش برنامه‌ریزی شده بود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حذف بودجه نهادهای خاص امر عادی نبود، گفت: سناریویی برای حذف اعتبار نهادهای خاص، پیش از آغاز کمیسیون تلفیق طراحی شده بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر با انتقاد از حذف بودجه نهادهای خاص در کمیسیون تلفیق افزود: این اتفاق امر عادی نبود بلکه سناریویی برای حذف جدول 17 و اعتبار نهادهای خاص پیش از آغاز کمیسیون تلفیق طراحی شده بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مدت‌ها قبل فضای روانی علیه این جدول و نهادهای ذیل آن ایجاد شد؛ برنامه ریزی انجام شده برای تخریب این نهادها کاملا روشن بود.

وی بیان کرد: برخی نظارت ناپذیربودن این نهادها را دلیلی برای حذف بودجه آن می‌دانند این درحالی است که این تفکر کاملا اشتباه است چرا که اگر فردی از الفبای قوانین مطلع باشد در مورد نظارت ناپذیر بودن این نهادها ادعایی نمی‌کند.

پژمانفر اظهار کرد: اگرچه نظارتی از طریق دیوان محاسبات بر این نهادها صورت نمی‌گیرد اما مجلس به عنوان دستگاه نظارتی نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد؛ ضمن آنکه برخی از این موسسات گزارشات مالی خود را سالیانه منتشر می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه کمیسیون فرهنگی نظارت در حوزه مسائل فرهنگی توسط دیوان محاسبات را کافی نمی‌داند، تاکید کرد: جنس نظارت در دستگاه‌های فرهنگی کیفی است و با بررسی فاکتورها نمی‌توان درباره عملکرد نهادهایی فرهنگ نظری داد.

وی با بیان اینکه افرادی که به حوزه فرهنگی آشنایی ندارند این رفتارهای سخیف و نامناسب را انجام می‌دهند، گفت: حذف جدول 17 و به دنبال آن حذف بودجه نهادهای خاص در آینده‌ای نه چندان دور کشور را با چالش‌ها و معضلات بسیاری در زمینه فرهنگی روبه‌رو می‌کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: 0.6 درصدی که به حوزه فرهنگ اختصاص یافته است رقمی مناسبی برای پیشبرد اهداف فرهنگی کشور نیست؛ اگر جریان‌های دولتی در ترویج و انتشار افکار منفی درباره جدول 17 و نهادهای خاص نقش داشتند در سال 97 در حوزه فرهنگ با چالش‌هایی روبه روبه می‌شوند که چیزی جز پشیمانی به دنبال ندارد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تاکید کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی در مرحله نخست به دنبال بازگشت این اعتبار به نهادهای خاص در صحن علنی مجلس هستند در صورتی که این رقم طبق مصوبه کمیسیون تلفیق از بودجه نهادهای خاص حذف شود برنامه‌های جایگزینی برای باقی ماندن این اعتبار در حوزه فرهنگ پیش‌بینی شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *