سهم ایران از بازار منطقه یک درصد است

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورهای منطقه حدود ۳۵۰ میلیارد دلار بازار وجود دارد که متاسفانه موفق به کسب تنها یک درصد از آن شده‌ایم، باید به سهم ۱۰ درصدی از این بازار دست پیدا کنیم.

حمید گرمابی در خصوص عدم موفقیت در تصاحب بازار کشورهای همسایه افزود: در زمینه صادرات اولین مشکل این است که واحدهای صنعتی برمبنای صادرات شکل نمی‌گیرد و تولید نمی‌کنند بلکه به بازار داخلی چشم دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید برای بازار داخلی و تولید برای صادرات تفاوت دارد، گفت: سفارتخانه‌های ما در زمینه مباحث اقتصادی فعال نیستند، این سفارتخانه‌ها باید به‌عنوان یک بازاریاب برای تولیدکنندگان داخلی فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تولیدکنندگان کوچک و متوسط توان لازم را برای بازاریابی و صادرات ندارند که باید کنسرسیوم‌های برای آنها تشکیل شود تا تعداد قابل توجهی از آنها توان مالی، بازاریابی و صادرات را پیدا کنند و در این زمینه تولیداتی را داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر موارد مطرح شده، صادرات نیازمند کیفیت مناسب ، تحویل به‌موقع، قیمت مناسب و رقابتی است، اضافه کرد: ساختار صنعت کشور ما متاسفانه بیشتر بر مبنای بازار داخلی شکل گرفته است که نیازمند یک تحول در ساختارها و صنایع هستیم تا از بازارهای منطقه استفاده کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در کشورهای منطقه حدود 350 میلیارد دلار بازار وجود دارد که متاسفانه موفق به کسب تنها یک درصد از آن شده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم 10 درصد از بازار منطقه را ازآن خود کنیم، این مسئله نیازمند کار و برنامه‌ریزی است تا حداقل سهم مناسبی را از این بازار موجود را داشته باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *