ایجاد چهار هزار فرصت شغلی تا پایان سال

معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار گفت: امسال ایجاد چهار هزار فرصت شغلی از سوی 9 دستگاه تعهد این شهرستان است.

حسن پارسی‌پور امروز 25 شهریورماه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان سبزوار با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری، تاکنون 921 فرصت شغلی در حوزه صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این شهرستان ایجاد شد.

وی ادامه داد: این میزان اشتغال با ارائه تسهیلات ارگان‌های مرتبط با اعتبار 57 میلیارد و 30 میلیون ریال ایجاد شد.

پارسی‌پور افزود: بر اساس سرشماری سال گذشته، نرخ بیکاری در شهرستان سبزوار 9.10 درصد است که در بین 28 شهرستان خراسان رضوی رتبه سیزدهم را دارد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار گفت: در حال حاضر 10 هزار و 600 متقاضی کار در شهرستان وجود دارد که بیکار هستند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 23 میلیارد و600 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به شهرستان سبزوار ابلاغ شده و متقاضیان به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار افزود: سال گذشته، 64 میلیارد و 402 میلیون ریال تسهیلات به 534 طرح برای رونق و توسعه اشتغال در این شهرستان پرداخت شد.

پارسی پور عنوان کرد: مجوز ایجاد کارخانه خودروسازی در سبزوار با سرمایه اولیه 5000 میلیارد ریالی بخش خصوصی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

وی اظهار کرد: این کارخانه ظرفیت تولید 120 هزار دستگاه خودرو را در سال دارد که با راه اندازی آن 2000 اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار گفت: مجوز تاسیس کارخانه سیلیکو منگنز نیز با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریالی و همکاری سرمایه گذار چینی با ظرفیت تولید روزانه 80 تن و اشتغال 150 نفر برای این شهرستان صادر شد.

پارسی‌پور افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تداوم فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اولویت کارگروه اشتغال این شهرستان قرار دارد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
13 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *