ایجاد چهار هزار فرصت شغلی تا پایان سال

معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار گفت: امسال ایجاد چهار هزار فرصت شغلی از سوی 9 دستگاه تعهد این شهرستان است.

حسن پارسی‌پور امروز 25 شهریورماه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان سبزوار با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری، تاکنون 921 فرصت شغلی در حوزه صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این شهرستان ایجاد شد.

وی ادامه داد: این میزان اشتغال با ارائه تسهیلات ارگان‌های مرتبط با اعتبار 57 میلیارد و 30 میلیون ریال ایجاد شد.

پارسی‌پور افزود: بر اساس سرشماری سال گذشته، نرخ بیکاری در شهرستان سبزوار 9.10 درصد است که در بین 28 شهرستان خراسان رضوی رتبه سیزدهم را دارد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار گفت: در حال حاضر 10 هزار و 600 متقاضی کار در شهرستان وجود دارد که بیکار هستند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 23 میلیارد و600 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به شهرستان سبزوار ابلاغ شده و متقاضیان به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار افزود: سال گذشته، 64 میلیارد و 402 میلیون ریال تسهیلات به 534 طرح برای رونق و توسعه اشتغال در این شهرستان پرداخت شد.

پارسی پور عنوان کرد: مجوز ایجاد کارخانه خودروسازی در سبزوار با سرمایه اولیه 5000 میلیارد ریالی بخش خصوصی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

وی اظهار کرد: این کارخانه ظرفیت تولید 120 هزار دستگاه خودرو را در سال دارد که با راه اندازی آن 2000 اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار گفت: مجوز تاسیس کارخانه سیلیکو منگنز نیز با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریالی و همکاری سرمایه گذار چینی با ظرفیت تولید روزانه 80 تن و اشتغال 150 نفر برای این شهرستان صادر شد.

پارسی‌پور افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تداوم فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اولویت کارگروه اشتغال این شهرستان قرار دارد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *