انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و خانه صمت؛ 

ورود خانه صمت به حمایت از حوزه ورزش

مهناز اصغری

جلب مشارکت و حمایت فعالان اقتصادی استان برای بهره‌گیری از ظرفیتهای فرهنگی و هنری منطقه با هدف تامین نشاط اجتماعی جامعه و کمک به اقتصاد هنر، موضوع تفاهم نامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و خانه صنعت معدن و تجارت استان شد.

به گزارش روزنامه «صبح امروز»؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی سه شنبه شب در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و خانه صنعت معدن و تجارت استان در مشهد گفت: تیم داری در حوزه ورزش به نشاط اجتماعی و ایجاد انگیزه برای جوانان در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای می انجامد.

علیرضا تاج فیروز  با اشاره به مسئله حمایت‌های مالی در عرصه‌های مختلف ورزشی در نشست ماهانه انجمن‌های همگن خانه صمت خراسان رضوی افزود: در حوزه زیرساخت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مولدسازی در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود اما  معضل اصلی و مشکلی که برای رفع آن نیاز به کمک صنعت و معدن دارد، بحث تیمداری در حوزه رشته‌های مختلف است به ویژه در رشته‌های پر مخاطب و رشته‌هایی که مورد اقبال عمومی مردم است.

وی با بیان اینکه صنعت با آغوش باز از این موضوع استقبال کرده تاکید کرد: پس از رایزنی مقرر شد اساسنامه‌ای پیش‌نویس برای تأسیس یک باشگاه فرهنگی و ورزشی ذیل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تنظیم شود و با تشکیل هیئاتی برای رشته‌های مختلف پرمخاطب، در ذیل این باشگاه تیم‌داری شود.

رییس سازمان ورزش و جوانان استان با اشاره به تاثیرات اجتماعی تیم‌داری در حوزه ورزش، خاطرنشان کرد: این اتفاق باعث ایجاد نشاط اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد انگیزه برای جوان‌ها و نوجوان‌ها در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است.

تاج فیروز  گفت: خراسان در گذشته حائز رتبه و امتیازات خوبی در ورزش بوده که در حال حاضر متاسفانه از آن روزها دور است و امیدواریم با ورود خانه صمت به این حوزه و با راه‌اندازی این باشگاه فرهنگی ورزشی، کمک به رشد و تعالی ورزش ما بشود.

حمایت از هنرمندان استان به نشاط اجتماعی می انجامد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به فرصتهای صنعت و معدن در حوزه فرهنگ و هنر گفت: دغدغه تمام بنگاه‌های اقتصادی، نیروی انسانی است که نشاط اجتماعی نیروی انسانی در فعالیت حوزه های مختلف کارگری و فنی و تخصصی موثر خواهد بود.

محمد حسین زاده، افزود: حوزه های مختلف فرهنگ و ارشاد در زمینه سینما، تئاتر، موسیقی، شعر، ادبیات، قرآن و تبلیغات می تواند فرصت‌های خوبی را برای افزایش نشاط اجتماعی در خانواده صنعت معدن ایجاد کند.

وی با اشاره به ضرورت وجود بسته های فرهنگی و هنری برای خانواده کارگران واحد‌های تولیدی و صنعتی افزود: با هماهنگیهای ارشاد می توان فرصت تماشای فیلم‌های خوب خانوادگی در سینما به صورت ویژه برای اصحاب صنعت و تولید به همراه تخفیف فراهم کرد که می تواند نشاط اجتماعی خوبی به همراه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تشویق اهالی صنعت برای استفاده از ظرفیت‌ هنرمندان استان حوزه موسیقی، تبلیغات، طراحی، عکاسی، انیمیشن، تیزر و شعر در فعالیتهای صنعتی و تولیدی ادامه داد: اتصال اهالی صنعت با جامعه هنری بر عهده ارشاد است و درخواست ما این است که حتماً از ظرفیت هنرمندان استان بهره ببرید.

حسین زاده با اشاره به ضرورت ایجاد بسته هنری برای اهالی صنعت خاطرنشان کرد: درخواست ما اینست که حتماً یک بسته هنری از ظرفیت هنرمندان استانی به بسته های تبلیغاتی خود اضافه بکنید و بخشی از آن را به هنر نقاشان، نویسندگان و شاعران استان  اختصاص دهید تا ضمن کمک به اقتصاد هنرمند، یک فعالیت فرهنگی و معرفی هنر استان به جامعه مخاطبین صنعت اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به فراز و فرودهای مختلف صنعت ادامه داد: تولید امروز، سختی های بسیار زیادی دارد و کسی که وارد تولید شده و قبول مسئولیت می‌کند، به دنبال دلالی و چرخش پولش نیست بلکه یک فرد عاشق است که سرمایه‌اش را به حوزه تولید آورده و در کنار خودش به خانواده بزرگی از مردم نیز کمک می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: استفاده از ظرفیت تاریخ نگاری و تاریخ شفاهی کمک بزرگی به صنعت و تولید استان می کند، نگارش شرح عملیات احیاء یک کارخانه و واحد تولیدی که دچار حریق شده از طریق مصاحبه با مدیرعامل، مدیران میانی و کارگران آن مجموعه، اتفاقی است که می تواند به نسل آینده ما در دانشگاه ها، مدل پیشرفت و مدیریت یک واحد صنعتی و تولیدی را آموزش دهد.

وی ضمن تاکید بر ظرفیت بالای هنرمندان استان گفت: در جمع خانواده صنعت افرادی هستند که به موسیقی، شعر، ادبیات، داستان، سینما علاقه دارند، اگرچه سرمایه‌گذاری در این حوزه بازدهی بالایی ندارد اما ضرر هم ندارد، حتما بخشی از فعالیتهای خود را به سمت سرمایه گذاری در حوزه هنر استان سوق دهید.

حسین زاده خاطرنشان کرد: هنرمندان استانی تاثیر به سزایی در نشاط اجتماعی جامعه خودشان دارند و باید حمایت شوند، از طرفی ما هم کمک می کنیم که این حمایت بتواند به بازدهی اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیانجامد.

فرهنگ و ورزش، مسئولیت اجتماعی صنایع استان است

رییس خانه صمت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ورود صنایع و معادن استان به حوزه ورزش و حمایت از ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، خلأ بزرگی است که در استان ما احساس می شود و امیدواریم بتوانیم صنایع را پای کار ورزش استان بیاوریم و همانند استانهای دیگر، تیم‌های ورزشی استان ما نیز تقویت شوند.

فیروز ابراهیمی با اشاره به حضور مدیرکل ورزش و جوانان در این نشست افزود: بر همین اساس، مقرر شد ظرف امسال، اساسنامه باشگاهی فرهنگی و ورزشی به نام خانه صنعت، معدن و تجارت توسط ورزش و جوانان آماده شود و خانه صنعت نیز صنایع را پای کار بیاورد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان اداره کل فرهنگ و ارشاد و خانه صمت خراسان رضوی نیز افزود: این تفاهم‌نامه، با موضوع هم افزایی در حوزه های صنعت، فرهنگ و رسانه با هدف روشنگری و فرهنگ‌سازی در عرصه فعالیت صنعتگران و کار آفرینان و نقش آفرینی واحد‌های صنعتی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی-هنری استان امضا شد.

image_print