برادران سهیلی جایزه ویژه هیات داوران و بهترین کارگردانی را در ایتالیا و کانادا از آن خود کردند؛

درخشش «باران سیاه در چشمانم»

مریم اصغری

فیلم مستند باران سیاه در چشمانم به کارگردانی امیر اطهر و امیر مسعود سهیلی در جشنواره حقوق بشر ناپولی در ایتالیا جایزه ویژه هیات داوران را گرفت و در جشنواره فیلم‌های خانوادگی کانادا نیز جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

به گزارش روزنامه «صبح امروز»؛ مستند «باران سیاه در چشمانم» به کارگردانی امیر مسعود و امیر اطهر سهیلی، محصول مشترک سینمای ایران و سوریه می‌باشد و روایتگر داستان پدر شاعری ست که دنیا را برای دخترهای نابینایش به گونه‌ای دیگر تعریف کرده است.

این فیلم پس از حضور در جشنواره فیلم کودک تایوان «Taiwan International Children's Film Festival in Taiwan,2024» که یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم کودک است، این بار در جشنواره حقوق بشر ناپولی در ایتالیا جایزه ویژه هیات داوران را گرفت و در جشنواره فیلم‌های خانوادگی کانادا نیز جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

همچنین «باران سیاه در چشمانم»، پیش از این نیز حضور در جشنواره‌های فیلم مستند داکو مسکو، ریلیجن تودی ایتالیا و مینیکینوی اندونزی که هر سه از قدمت و اعتبار بالایی برخوردار هستند را تجربه کرده است. بنابراین حضور بین المللی آن همچنان ادامه دارد.

از عوامل این مستند نیز می‌توان به مهدی مطهر تهیه کننده، حسن ناحی فیلمبردار، مرتضی غیور صدابردار، سعید عاطفی تدوینگر، مصطفی ملک موسیقی و طراحی صدا و همچنین سینا خزایی اصلاح رنگ اشاره کرد.

 

 

image_print