اژدهای هفت‌سر پول‌پاشی در کمیته امداد

« متاسفانه فقر در حال افزایش است و در جامعه هر روز بر تعداد فقرا افزوده می‌شود به همین دلیل به یار و یاوران بیشتری برای مددکاری و کمک نیازمند هستیم.»

اینها سخنانی است که رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چندی پیش در اصفهان مطرح کرد و موجی از خبررسانی را در رسانه‌های خارجی از جمله بی‌بی‌سی فارسی و معاندین دیگر به دنبال داشت.

پرویز فتاح که عده‌ای او را از گزینه‌های نامزدی در انتخابات‌‌های آتی می‌دانند در حاشیه دیدار با خانواده شهید حججی این سخنان را مطرح و خطاب به خانواده این شهید درخواست کرد: از همسر این شهید می‌خواهم برای کمیته امداد فعالیت خود را آغاز کند. متاسفانه فقر در حال افزایش است و مددکاری یکی از خصوصیات اصلی شهدا است.

این سخنان روز گذشته با واکنش نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

بهروز بنیادی درنشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رییس کمیته امداد امام ( ره) افزود:‌ جنابعالی مطرح کردید که تعداد فقرا افزایش پیدا کرده است، وقتی مدیران شما در شهرهای کوچک حقوق بالای 5 میلیون تومان دریافت میکنند، وقتی اضافه کار کامل دریافت میکنند. وقتی فساد در کمیته امداد بیداد میکند؛ وقتی کمک به خانوادههای بدسرپرست را منوط به ارایه طلاق نامه میکنند و حاضر نیستند بیشتر از 6 ماه از آنها حمایت کنند، وقتی به بهانههای مختلف مستمری مددجویان قطع میشود، باید تعداد فقرا افزایش پیداکند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد:‌ وقتی اژدهای هفت سر پول پاشی در کمیته امداد وجود دارد، وقتی مشخص نیست وامهای قرض الحسنهای که نمایندگان مصوب میکنند به چه کسی پرداخت میشود، چه توقعی دارید که تعداد فقرا افزایش پیدا نکند؛ شما باید از مجموعه کمیته امداد بیشترمراقبت کرده و باید به داد کارمندان جزء‌ خود برسید، متاسفانه هیچ گونه قانون خاصی برای استخدام و قطع ارتباط دراین نهاد وجود ندارد.

 

 

سرویس سیاسی «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *