آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی

اکران خصوصی «محله ی باصفا»

با حضور عوامل و بازیگران فیلم سینمایی «محله ی باصفا» به تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی احمدی فر ، نویسندگی آرزو قدوسی و مدیریت تولید حسین همدانی گلشن با همکاری موسسه ی روابط عمومی راهبرد به صورت خصوصی برای نخستین بار در سینما برفی مشهد اکران شد. اسدا… یکتا، هما خاکپاش و صفر کشکولی بازیگران مشهوری هستند که در کنار هنرمندان مشهدی در فیلم «محله ی باصفا» به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده و برخی از شخصیت‌های داستان براساس سبک سوررئال طراحی شده اند. محتوای آن درخصوص ترویج کتاب خوانی و آموزش عادت‌های سالم زندگی به کودکان و نوجوانان است.

مشکلات ساخت فیلم آموزشی برای کودکان
مصطفی احمدی فر، تهیه کننده و کارگردان این فیلم گفت: فیلم سازی در حوزه ی کودک و نوجوان همیشه یکی از دغدغه‌های من بوده است و نزدیک به ۲۲ سال است که در حوزه ی روان شناسی و موسیقی کودک و نوجوان به صورت تخصصی فعالیت داشته ام. وی درباره ی علت اصلی ساخت فیلم «محله ی باصفا» گفت: در حوزه ی مسایل آموزشی به کودک و نوجوان، بویژه نسل جدید، کم وکسری‌های بسیاری وجود دارد و این پروژه نیز با هدف آموزش به این قشر به شیوه ی جدید ساخته شده است.

احمدی فر درادامه افزود: تولید فیلم در شهر مشهد بویژه برای این گروه سنی بسیار کار سختی است و نهاد‌هایی که متولی این امر هستند از جمله آموزش و پرورش و بهزیستی که باید از چنین کار‌هایی حمایت کنند، پای کار نیستند و ساخت این گونه فیلم‌ها اغلب با حمایت مراکز خصوصی است. این کارگردان درباره ی شخصیت‌های این فیلم همچنین افزود: شخصیت اصلی این فیلم «پوپول» نام دارد و دیگر شخصیت‌های داستان را براساس این شخصیت که قهرمان اصلی فیلم است، طراحی کرده ایم.

دست خالی، فیلم خوب ساختن، سخت است
صفر کشکولی، بازیگر تهرانی با اشاره به این که فیلم «محله ی باصفا» با برنامه ریزی خوب تولید شده است، گفت: با توجه به این که چند سکانس کوتاه در این فیلم حضور داشتم از بازی در آن و در کنار دیگر هنرمندان مشهدی لذت بردم. وی افزود: «محله ی باصفا» دومین اثر احمدی فر بود که بسیار فیلم خوبی از کار درآمده است.

برای کارگردانی که تازه شروع به فعالیت کرده و در ابتدای راه قرار دارد، فیلم خوب ساختن بدون حمایت و با دستان خالی بسیار سخت است. کشکولی با اشاره به این که در چند پروژه سینمایی با هنرمندان مشهدی همکاری داشته است، افزود: در این شهر جوانان پرشور و علاقه‌مند به کار سینما بسیارند و باید مسئوولان به جوانانی که در ابتدای راه هستند، اهمیت دهند. این شهر هنرمندان نامداری را به تئاتر و سینمای کشور تقدیم کرده است.
هنر در مشهد پویاست
مهدی امینی خواه، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشور که به صورت مهمان ویژه در اکران این فیلم حضور داشت، گفت: فیلم‌هایی که در ژانر کودک و نوجوان تولید می‌شوند، از حساسیت‌های خاصی برخوردارند و برای این که مخاطب، این گونه فیلم‌ها را بپسندد، باید متناسب با فضای فکری این گروه سنی باشد.

وی در ادامه افزود: مشهد و خراسان رضوی، ظرفیت‌های بسیار بالایی برای تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی دارد و با توجه به وجود حرم امام رضا (ع) دراین شهر، بسیاری از گروه‌های فیلم ساز برای انجام پروژه‌های سینمایی به مشهد می‌آیند و هنر در این شهر بسیار پویاست. امینی خواه با اشاره به ایفای نقش در مجموعه ی تلویزیونی «همسایه ها» گفت: طبق صحبت‌ها تاکنون اقدامات اولیه درباره ی تولید این پروژه انجام شده و امیدواریم که موانع دیگر برداشته شود و کار به خط تولید برسد.
لازم به ذکر است امور مرتبط با روابط عمومی و ارتباطات این پروژه سینمایی برعهده موسسه ی روابط عمومی راهبرد می باشد.

image_print