چگونه از تولید پادکست کسب درآمد کنیم؟

آرش تقوی

 

شروع به ساخت پادکست، هیچوقت آسان تر از حالا نبوده است. روز به زور به تعداد افرادی که به دنیای پادکست ها وارد می شوند افزوده می شود، مخاطب آن بسیار در حال رشد است و برای ورود به دنیای ساخت پادکست، محدودیت زیادی وجود ندارد. اما اگر بخواهید از این راه کسب درآمد کنید چطور؟ شاید چند وقتی است پادکست می سازید و حالا قصد دارید این سرگرمی را به حرفه ی خود تبدیل کنید. چه کار باید انجام دهید؟

 

۱. تجهیزات ضبط صدا

برخلاف دنیای موسیقی، برای پادکست نیاز به تجهیزات چندانی ندارید و کاملا ممکن است که تنها با استفاده از یک لپ تاپ و میکروفن به تولید پادکست بپردازید. برای منتشر کردن پادکست، پلتفرم های زیادی هستند که به شما اجازه می دهند پادکست هایتان را آپلود کنید و آن ها را به گوش دنیا برسانید.

 

۲. جذب مخاطب

هیچ قانون و راه حل سریعی که به شما بگوید دقیقا این کار را باید چگونه انجام دهید وجود ندارد. برای بیشتر افراد، وقت گذاشتن و ثبات می تواند مهمترین المان در رشد مخاطبانشان باشد. منتشر کردن اپیزودهای پادکست به صورت مرتب و اطمینان حاصل کردن از این که محتوا نیازهای مخاطب را پوشش می دهد، دلیلی می شود برای این که مخاطب گوش دادن به پادکست شما را ادامه دهد و به این صورت مخاطبان شما افزایش پیدا می کنند.

 

۳. استفاده از اسپانسر

فرض کنید پادکست شما به خوبی و به صورت منظم پخش می شود و حتی مخاطبان شما در حال افزایش هستند. سوالی که پیش می آید این است که چطور می توانید شروع به کسب درآمد کنید؟ اسپانسر گرفتن، یکی از رایج ترین راه ها برای کسب درآمد از پادکست است. راه های زیادی وجود دارد که شما با یک تبلیغ دهنده به صورت خلاقانه همکاری و از این راه کسب درآمد کنید؛ از نام بردن از محصولات و سرویس ها گرفته تا تبلیغات کاملی که ابتدا یا انتهای پادکست پخش می شوند. نکته ای که باید دقت کنید این است که به دنبال تبلیغ دهندگانی باشید که با تم پادکست شما همخوانی داشته باشند و برای مخاطبانتان جذاب باشند.

در انتها راه های بسیار زیادی برای کسب درآمد از پادکست وجود دارد. اگر در ابتدای راه هستید، ابتدا به این فکر کنید که باید چه کارهایی انجام دهید تا مخاطبتان افزایش پیدا کند، چون بدون داشتن مخاطب، شانس شما برای کسب درآمد از پادکست بسیار پایین خواهد بود. اگر هم جزو پادکسترهایی هستید که جای پایتان محکم شده است، به یاد داشته باشید که خود پادکست تنها یک بخش از برند شماست و بهتر است به دنبال راه هایی باشید که آن را گسترش دهید.

 

image_print