طرح مولدسازی دولت

«مولدسازی» ۴هکتار از زمین ورزشگاه انقلاب نیشابور

فرماندار: من موافق‌ام؛ شهرداری هم موافق بوده و امضا کرده‌اند!

 

خبرگزاری «صبح امروز» در حالی که رضا کراری، عضو شورای شهر نیشابور گفته بود: «شورا و شهرداری از طرح کمیسیون ماده ۵ (تغییر کاربری بخشی از زمین ورزشگاه انقلاب به تجاری و مسکونی) اطلاع نداشته‌اند»، فرماندار نیشابور می‌گوید: معاون شهردار در جلسه استانی حضور داشته و به عنوان موافق صورتجلسه را امضا کرده است!

به گزارش «صبح امروز» معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در گفت‌وگو با «صبح امروز» با بیان این که من تمام قد موافق این طرح هستم، اظهار داشت: از شهردار خواسته بودیم خودش در جلسه حاضر شود و موافقت یا مخالفت خود را ابراز کند، ایشان هم معاون خودش را به این جلسه فرستاد و در نهایت موافقت خود را با کلیات طرح اعلام کرده و صورت جلسه را به عنوان «موافق» امضا کرده‌اند.

مهدی دونده با اشاره به تصویب قانون مولدسازی (فروش املاک دولتی برای تامین بودجه‌ی طرح‌ها) توسط مجلس و راهبری و مدیریت دولت گفت: استانداری و اداره کل ورزش و‌ جوانان اراضی مازاد خود را در سطح شهرستان‌های مختلف احصاء و به کارگروه مولدسازی معرفی کرده‌اند.

وی مدعی شد: مقرر شده با تغییر کاربری زمین به بالاترین قیمت، فروخته شود و پول آن صرف زیرساخت‌های همان ورزشگاه و همین شهرستان شود.

اگرچه فرمانداری در کمیسیون ماده ۵ حق رای ندارد اما با مدیر کل ورزش و جوانان و معاون عمرانی استاندار ارتباط گرفته و تاکید کرده‌ایم که هر تصمیمی را برای فروش زمین، به بعد از جلسه راهبردی شهرستان که نمایندگان مجلس و شهردار و رئیس شورا حضور داشته باشند موکول کنند.  اگر این طرح برای شهر منفعت داشت با آن موافقت می‌کنیم و اگر ارکان اصلی شهر و متولیان شهر مخالف بودند، کتباً اعلام خواهیم کرد که آن را از لیست مولدسازی خارج کنند.

هفته گذشته، رضا کراری عضو شورای شهر نیشابور و عضو کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ در نطق پیش از دستوری در صحن علنی شورا مدعی عدم اطلاع خود به عنوان عضو کمیسیون ماده ۵ از تغییر کاربری ۴۰ هزار مترمربع از ورزشگاه انقلاب از ورزشی به مسکونی و تجاری شده بود.

 

،✍️ مسعود میرادی

 

image_print