مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مطرح کرد:

کمبود سرانه استاندارد فضای آموزشی خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی گفت: سرانه استاندارد فضای آموزشی کشور ۵.۲ متر مربع است، این درحالی است که خراسان رضوی یک متر کمتر از میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی برای هر نفر دارد.
به گزارش روزنامه «صبح امروز» محمد رنجبر در تور خبری بازدید از مدارس استثنایی مشهد که روز گذشته در مدرسه استثنایی «تبسم دو» برگزار شد در رابطه با دستاوردهای مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی اظهار کرد: از دستاوردهای مهم فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی ایجاد ۵ هزار و ۲۰۰ پروژه آموزش و پرورشی از آغاز فعالیت این مجمع تا به امروز بوده است. همچنین حدود ۲۵ هزار کلاس درس به یاری خیرین مدرسه ساز احداث شده که در این زمینه خیران استان مقام نخست را در میان دیگر استان ها از آن خود کرده اند.
وی با بیان اینکه «در سال گذشته به همت خیران در استان خراسان رضوی ۱۹۴ پروژه با۷۹۰ کلاس درس و حدود ۸۲ هزار متر مربع زیربنا به بهره برداری رسیده است» اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال جاری حدود ۶۵ تفاهم نامه جدید با خیران مدرسه ساز منعقد شده که تحقق این تفاهم نامه منجر به ایجاد ۲۵ هزار متر مربع فضای آموزشی و پرورشی در استان خواهد شد.
کمک ۲۵۰ میلیارد تومانی مجمع خیرین مدرسه ساز به فضاهای آموزشی استان
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان بیان کرد: مشارکت مالی خیران مجمع مدرسه ساز در سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است. در این راستا یکی از اولویت های مهم مجمع، تامین فضاهای آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است. گفتنی است خراسان رضوی با همت خیران استان مقام اول کشور را در رابطه با تامین مدارس برای این دسته از دانش آموزان در اختیار دارد.
رنجبر با اشاره به اولویت های مجمع در حوزه مشارکت در پروژه های آموزشی توضیح داد: از اولویت های دیگر ما رسیدگی به مناطق محروم استان است. در واقع مهاجرت باعث شده که روستاهای اطراف مشهد از جمله منطقه تبادکان، تراکم دانش آموزی بالایی داشته باشند؛ بنابراین در این زمینه نیاز به اقدامات و رسیدگی های بیشتری هستیم.
وی با اشاره به اینکه همه افراد می توانند در امر مدرسه سازی مشارکت داشته باشند خاطرنشان کرد: افرادی که می خواهند حتی مشارکتی خرد در مدرسه سازی داشته باشند، می‌توانند از طریق پویش آجر به آجر در این امر خداپسندانه حضور داشته باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *