رئیس اداره تمرکز و توزیع آگهی‌های دولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

در جامعه کنونی همه به مطبوعات نیاز داشته و نباید از مطبوعات جدا باشیم

رئیس اداره تمرکز و توزیع آگهی‌های دولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید برخی از دفاتر مطبوعات خراسان شمالی با توجه به اهمیت مطبوعات در جامعه بر تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها و مطبوعات تاکید کرد و گفت: در جامعه کنونی همه به مطبوعات نیاز داشته و نباید از مطبوعات جدا باشیم.
به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از پارتیان امروز رئیس اداره تمرکز و توزیع آگهی‌های دولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید برخی از دفاتر مطبوعات خراسان شمالی با توجه به اهمیت مطبوعات در جامعه بر تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها و مطبوعات تاکید کرد و گفت: در جامعه کنونی همه به مطبوعات نیاز داشته و نباید از مطبوعات جدا باشیم.
سیامک گودرزی ارسال آگهی به صورت مستقیم توسط تعداد معدودی از دستگاه‌های اجرایی را مغایر با مقررات و ضوابط دانست و بر لزوم توقف این روند تاکید کرد. وی افزود اخبار واصله حاکی از آن است که برخی از اینگونه تخلف‌ها در هیچیک از صفحات اصلی روزنامه و حتی وبگاه آن نشریه قرار نگرفته و فقط چند نسخه چاپ دیجیتال به دستگاه ارائه شده که این موضوع، مصداق تخلف مضاعف است و از برخورد قانونی با دستگاه‌ها و مطبوعات متخلف توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارسال گزارش به مراجع نظارتی ذیصلاح خبر داد.
این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به پیگیری سازمان بازرسی در خصوص برخورد با تخلفات، اداره نظارت بر تخلفات آگهی‌های دولتی برای ساماندهی و نظارت بر این امور در اداره‌کل مطبوعات داخلی تشکیل شده است.
وی اظهار داشت که با پیشنهاد ادارات‌کل استانی و موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسته‌های حمایتی برای رسانه‌های غیر سراسری در دستورالعمل سال جاری ابلاغ شده است. این بسته‌ها بخصوص برای مناطق کم‌برخوردار حائز اهمیت است که شامل تسهیل در حدنصاب‌ها از جمله امتیاز ضریب کیفی، میانگین تعداد صفحات و نظم در انتشار رسانه‌های چاپی و برخی دیگر از ضوابط با نگاه حمایت از مطبوعات این استان‌ها است.
گودرزی در نشست با مدیرکل و معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی،
ضمن تقدیر از میزان نسبی رعایت دستورالعمل‌های نحوه توزیع آگهی‌های دولتی در این استان گفت: کمتر استانی در کشور توانسته است با پیگیری و همراه نمودن اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌های اجرایی، بسته حمایتی آگهی‌های دولتی برای مطبوعات را در این سطح تقویت نماید.
وی در خصوص نحوه توزیع آگهی‌های دولتی بر مبنای دستورالعمل مربوط گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌تواند میزان تخصیص آگهی به سرپرستی روزنامه‌های سراسری را بازنگری و در صورت لزوم، پیشنهاد بهینه سازی درصد حمایت از مطبوعات سراسری و استانی را به اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ارائه و پس از موافقت، آن را اجرایی نماید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به ارائه بسته‌های حمایتی استان‌های کم‌برخوردار در دستورالعمل اجرایی نحوه توزیع آگهی‌های دولتی، از پیگیری‌های اداره‌کل مطبوعات داخلی و حمایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی جهت رفع مشکلات مطبوعات تشکر و قدردانی کرد.

image_print
103 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *