۲ فروند نفتکش یونانی در آبهای خلیج فارس توقیف شد

تنبیه دریایی

سرویس سیاسی/ شبکه خبری المیادین در ساعت پایانی شب گذشته گزارش داد که دو فروند نفتکش یونانی در آب های خلیج فارس توسط گارد ساحلی ایران توقیف شد.
این خبر درست ساعاتی پس از این بود که در پی توقیف یک نفتکش ایرانی توسط دولت یونان و در اختیار دادن نفت آن به آمریکایی‌ها، ایران تصمیم به اقدام تنبیهی علیه این کشور گرفته است.
همچنین پیشتر کاردار سفارت سوئیس به دلیل مصادره شدن محموله نفت این نفتکش توسط آمریکایی‌ها به وزارت خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به دولت آمریکا ابلاغ شد.
المیادین در ادامه گزارشش نوشته است: گارد ساحلی ایران دو نفتکش یونانی «دلتا بسودن» و «پردنت اند ریور» را در سواحل بندرلنگه و عسلویه توقیف کرده است.
پیشتر نشریه لویدز لیست که در حوزه کشتیرانی فعالیت می کند هم در خبری مدعی شد که یک نفتکش یونانی در آبهای بین المللی که در حال حرکت از خلیج فارس به سمت یونان بود توسط پرسنل نظامی ایرانی توقیف شد.
این نشریه در گزارش جداگانه ای نیز به نقل از منابع خود نوشت که یک کشتی دیگر با پرچم یونان در منطقه خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی توقیف گردید.
به گفته منابع آگاه، نفتکش Delta Poseidon (IMO: 9468671) که تحت پرچم یونان حرکت می کرد، امروز توسط یک بالگرد ایرانی توقیف شد.
این نفتکش ساخت سال ۲۰۱۱، اندکی بعد گفته شد که با اسکورت یک کشتی نیروی دریایی ایران به سمت سواحل ایران حرکت می کند.
نفتکش محموله‎ای را در بصره عراق بارگیری کرده بود.
بر اساس اطلاعات واصله، مقصد نفتکش آگیوی تئودوروی در نزدیکی کورینث بود و محموله برای پالایشگاه روغن موتور واقع در آنجا فرستاده میشد.
نفتکش دلتا پوزیدون بخشی از ناوگان تانکرهای دلتا در یونان است.
دومین نفتکش یونانی توقیف شده یک کشتی پنج ساله کشتیرانی Prudent Warrior (IMO: 9753545) است که توسط نیروهای ایرانی توقیف شده است
در همین رابطه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه روز (جمعه) 2 فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *