رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در مصاحبه با صبح امروز:

دولت به شهرداری مشهد نفت میدهد

طرح موضوع تهاتر نفت با مدیریت شهری در سفر اخیر رئیس جمهور به مشهد مقدس مطرح شده است.
حرم مطهر کمی به حاشیه رفته
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهمیت مرکزیت بودن حرم مطهر رضوی در شهر مشهد مقدس به خبرنگار ما گفت: اگر به پیشروی شهر مشهد روی نقشه نگاه کنیم می بینیم که بارگاه امام رضا(ع) در حال خارج شدن از مرکزیت شهر بوده و در حال انتقال به حاشیه است؛ معتقدیم بارگاه منور رضوی همواره مرکزیت شهر مشهد بوده و باید مورد تثبیت قرار بگیرد.
به نقشه شهر مشهد نگاه کنیم می بینیم شهر از قسمت هایی تا الهیه، امیریه و منزل آباد پیش روی کرده که این امر سبب شد تا شهر به این شکل پیش روی کند در صورتی که ما معتقدیم محوریت و مرکزیت شهر باید حرم مطهر رضوی باشد.
در سفر اخیر هئیت دولت به مشهد مقرر شد تا با همراهی آستان قدس رضوی، 600 هکتار زمین در شرق شهر مشهد با دریافت موافقت های اصولی وارد محدوده شهری شود تا به مرور زمان جانمایی حرم مطهر در مرکزیت شهر مجددا احیا شود.
کمک ویژه دولت به مدیریت شهری در پرداخت بدهی 206 میلیون دلاری
موحدیان با بیان اینکه مسیر پیش رو دارای سختی هایی است گفت: باید واقعیت ها را بدانیم؛ دولت در شرایطی نیست که بیش از توان فعلی به مدیریت شهری کمک کند و ما با این موضوع به صورت کامل کنارآمده ایم.
دولت در خصوص پرداخت بدهی 206 میلیون دلاری مدیریت شهری به بانک توسعه تعاون به صورت جدی وارد شد و توانست با استمحال بدهی موجود، بار بزرگی را از دوش مدیریت شهری بردارد؛ در صورتی که دولت به این موضوع توجهی نمیکرد می بایست ماهیانه حدود 700 میلیارد تومان پرداخت می کردیم تا بدهی هایمان تسویه شود که این موضوع در توان مدیریت شهری نبود.
از شورای شهر و شهردار وقت که در زمان خود به موضوع حمل و نقل ریلی به این گونه توجه داشته اند تشکر می کنم؛ وضعیت اقتصادی و واردات تجهیزات در حال حاضر به گونه ای پیش می رود که اگر در زمان خودش فکری به حال توسعه خطوط ریلی صورت نمی گرفت امروز ما شاهد چنین رشد و پیشرفتی در حوزه حمل و نقل ریلی شهر مشهد نبودیم.
در زمانی که کمبود واگن خط یک و تجهیزات خط دو تهیه می شد هنوز تحریم هابه این شدت نبود؛ مدیران با صرف هزینه هایی خدماتی ایجاد کرده و بدهی هایش را گذاشتند برای دوره های بعد؛ چشم آنها را پرداخت می کنیم همانگونه که از ما بدهی هایی باقی خواهد ماند تا آیندگان نسبت به آن تصمیم گیری کنند.

در صورت بی توجهی به نیاز آیندگان ، نفرینمان می کنند
رئیس شورای شهرمشهد خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع فعالیت در مدیریت شهری حساسیت بسیار بالایی در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی و پاک در شهر مشهد داشته ام؛ در سفر رئیس جمهور و جمعی از وزرای دولت به مشهد مقدس در ابتدای سال موضوعاتی از قبیل روش های کمک و همراهی دولت در زمینه های حمل و نقلی را با رئیس جمهور در میان گذاشتیم.
اگر پروژه ای در شهر با مبالغ 100 میلیارد و بالاتر ایجاد شود مردم برایمان کف خواهند زد در صورتی که هزینه های توسعه خطوط قطار شهری با هزینه های هنگفت چند هزار میلیاردی در زیر زمین دیده نمی شود.
اگر امروز به فکر آینده فرزندانمان و نحوه زندگی آنها در کلانشهرها نباشیم قطعا آنها در آینده پس از مواجهه با مشکلات ما را نفرین خواهند کرد؛ ترافیک و آلودگی هوا این روزها مردم را بیچاره کرده پس ما وظیفه داریم در راستای کاهش این مشکلات با نگاهی به زندگی آیندگان در این شهر گام برداریم.

واگذاری نفت به مدیریت شهری توسط دولت در قالب تهاتر
رئیس شورای شهر تصریح کرد: ایجاد فضای سبز در شهر را در مناطق مختلف براساس نیازهای مردم ادامه خواهیم داد اما باید بدانیم اگر الویت ها را نشناسیم و تمام توجه خود را معطوف به نیازهای دیگر کنیم نتیجه کارهایمان بی اثر خواهد شد.
در این سفر صحبت هایی در خصوص اختصاص بودجه جهت کمک به پیشرفت پروژه قطار شهری مشهدبه میان آمده است؛ شنیده هایم در این باره کمک 4 هزار میلیارد تومانی به این پروژه می باشد.
با توجه به شرایط حاکم بر وضعیت اقتصادی، موضوع تهاتر با دولت مطرح شد به این شکل که دولت در خصوص حق و حقوقات مربوط به مترو به ما نفت بدهد تا ما آنها را بفروشیم و در شهر از پول آن استفاده کنیم؛ در خصوص پروژه های ریلی اوراق مشارکتی نیز مدنظر است که با عنایت رئیس جمهور افزایش میزان آن در سال 1401 برای شهر مشهد مورد موافقت قرار گرفت.
نمی توانیم شادابی و نشاط مردم را کنار بگذاریم
توسعه فضای سبز یکی از مهم ترین نیازهای شهر مشهد است که نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم؛ در این خصوص برنامه هایی در راستای تقویت توسعه کمربند سبز اطراف مشهد داریم که نحوه صحیح آبیاری از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده این برنامه می باشد.

در سال نو 18 میلیون گل کاشتیم؛ یک عالمه پول خرج کردیم تعارفم نداریم زیرا برای نشاط و شادابی مردم این پول ها را خرج کردیم و سودش را نیز به دست آوردیم.
یک شهر برای شناساندن شهرش میلیاردها خرج می کنند اما در این ایام چندین میلیون زائر و مسافر به شهر مشهد آمدند و با المان های تعاملی ما عکس گرفتند و با شهر ارتباط برقرار کردند.
استفتا کرده ایم؛ منتظر پاسخیم
مسئله شفافیت حقوق مدیران شهرداری سبب شد تا موضوع را از حاکم شرع یعنی رهبر معظم انقلاب استفتا کنیم تا روشن شود که انتشار جزئیات میزان حقوقی که مدیران براساس قانون می گیرند ورود به حریم شخصی افراد تلقی می شود یا دارای منع قانونی نیست؛ این استفتا انجام شده و ما در انتظار پاسخ به این مسئله از سوی رهبری هستیم.
به سبب فعالیت حاکمیتی که شورای شهر دارد ما اینجا نمی توانیم از یک مجتهد استعلام بگیریم بنابراین به سبب حاکمیتی بودن ماجرا تنها مقام معظم رهبری می توانند در این خصوص اظهار نظر کنند.

حقوق رئیس شورای شهر؛حدودا 20 میلیون تومان
درخصوص مسئله دریافتی حقوق، بنده از محل بازنشستگی خود ماهیانه 12 میلیون تومان و از محل فعالیت در شورای شهر به میزان 60 ساعت موظفی حقوق دریافت می کنم که حدودا همان ماهیانه 20 میلیون تومان است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *