تست کیسه هوا و کلوچه نوشین!

نوروز امسال بعد از دو سال کرونایی مسخره بالاخره «راه مردم را خواند» و خلق الله خیلی شیک و مجلسی و به عبارت بهتر لولی و شنگولی و دلشاد بار سفر را بستند و هشیوار چو گرز و سنان دل به جاده زدند. اما چون دو سالی بود که هیچکس مسافرت نرفته بود ظاهراً دوستان نظارت بر تنظیم بازار و بچه های اماکن و سایر نهاد های نظارتی هم زودتر بار سفر را بسته بودند! چون هر کس هر جور که صلاح می دید دو لا پهنا حساب می کرد! یکی گوجه سبز را کیلویی 4 میلیون می فروخت؛ یکی هم ویلا را شبی چهاده میلیون اجاره  می داد! یکی نانوایی را تعطیل کرده بود و … خلاصه امسال نوروز برای خودش سوق الثلثایی بود.
اما در این بین از همه جالبتر رفتار و نحوه محاسبه آن هموطن دنا سوار ما بود که بنده خدا فکر می کرد اگر زاویه مناسب و شدت ضربه را در تصادف رعایت کند و خودرو شتاب منفی نداشته باشد، واقعاً کیسه هوا عمل می کند! بعد هم با تمام قدرت به عقب یک لندکروز کوبید و نصف ماشینش جمع شد! البته بنده خدا راننده لندکروز اصلاً متوجه ضربه نشد و فکر می کرد بچه باجناقش عقب ماشین ورجه ورجه می کند و دائم به زنش غر می زد که چرا اینا رو با خودمون آوردیم؟!
اصل داستان به روایت جراید…
سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرد: در  بازدید در محور رشت به تهران یک خودروی دنا پلاس 1400 با یک خودروی لندکروز تصادف کرده بود که خودروی دناپلاس در این حادثه، کاملاً از جلو و از ناحیه موتور جمع شده اما کیسه هوا آن باز نشده بود یعنی قادر به حرکت نبود اما روی خودروی لندکروز یک خط افتاده بود.
وی بحث ایمنی خودروها را بحثی جدی دانست و یادآور شد: ما در جلسه شورای عالی ایمنی حمل و نقل در خدمت رئیس جمهور بودیم که ایشان تأکید کردند بحث ایمنی در سال 1401 باید در دستور کار باشد لذا ما برنامه‌ای در پیش داریم که شرکت‌های خودروساز و سازمان‌ها را آورده، اشکالات را به آن‌ها تفهیم و صورت‌‌جلسه کنیم.
این ماجرای کیسه هوا ما را یاد خدا بیامرز بیگلری مالک کارخانه کلوچه نوشین انداخت که بنده خدا هر روز صبح قبل از شروع پخت روزانه کلوچه، مقداری از خمیر کلوچه یا به عبارتی یک کلوچه تولید شده از خمیر آن روز را تناول می کرد و اگر مورد تایید بود، دستور پخت کلوچه روزانه را صادر می کرد. حالا ما هم پیشنهاد می کنیم در کارخانجات خودرو سازی هر روز صبح قبل از تولید ارابه های مرگ ببخشید قبل از تولید روزانه خودرو، مدیران عامل «ایران خودرو» و «سایپا» را سوار یکی از این خودرو ها کنند و با کوبیدن خودرو به دیوار تست کیسه هوا را انجام دهند!
ما که داریم حقوق و هزینه چند هزار کارگر و پرسنل اضافی، زیان انباشته، عیدی و پاداش مدیران و اعضای هیات مدیره و … را پرداخت می کنیم پول این چند تا ماشین هم روش!
بالاخره از یک جایی وزارت صمت به فکر می افتد. وزیر مملکت هر روز صبح که نمی تواند تشییع جنازه مدیر عامل شرکت کند و قبل از ظهر هم مدیر عامل جدید معرفی کند؟ والا بخدا…
image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *