مهم‌ترین مطالبه جامعه مهندسی کشور

بررسی و اصلاح پيش نويس قانون نظام مهندسی

مهندس سینا صبری نماينده شهرساز هيات مديره سازمان استان در جلسه گروه تخصصی شهرسازی شوراي مركزي با کمیسیون هاي عمران و اموزش مجلس شوراي اسلامي مطرح کرد:
بررسی و اصلاح پيش نويس قانون نظام مهندسی مهم‌ترین مطالبه جامعه مهندسی کشور است

دیدار جمعی از اعضای گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسي ساختمان (شورای مرکزی) با روسای کمیسیون های آموزش و عمران مجلس شورای اسلامی چهارشنبه مورخ 11 اسفندماه جاری در محل مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان در این دیدار دکتر / مهندس رسول وظیفه شناس، سينا صبري،عباس صنیع زاده ، فتح الله فواد مرعشی، مجيد فارغیان قمي ، محسن غیاثی نیا و احمد زارعی به همراه دکتر بهزاد فر از اساتيد بنام شهرسازي كشور با دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس ملاقات و خواسته های جامعه مهندسی کشور در رابطه با اصلاح پيش نويس قانون نظام مهندسي با تاکید بر حفظ حقوق مكتسبه و اعمال اصلاحات در خصوص پيشنهادات مطرح شده دارندگان مدارک تحصیلی ناپیوسته در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد و همچنين لزوم ابقاي مهندسین ترافیک در قانون اصلاحي و…. را به اطلاع ایشان رساندند و در همین رابطه نامه مربوط به پیشنهادات گروه تخصصی شهرسازی نیز به ایشان تحویل گردید.
دکتر منادی نیز در این دیدار ضمن تائید درخواست های مطرح شده و اشكالات موجود در پيش نويس تصريح کرد: در صورت عدم امكان اصلاحات در کمیسیون عمران، موضوع قطعا در صحن علنی پیگیری خواهد شد.
در ادامه و با پيشنهاد و هماهنگي دکتر منادی، اعضای گروه تخصصي شهرسازي جلسه اي با رییس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي دکتر رضائی كوچي برگزار نموده و پيشنهادات اصلاحي خود را به اطلاع وی و ساير حاضرين در جلسه شامل معاون پارلماني و حقوقي وزير راه و شهرسازي (دكتر نجات نيا) و معاون عمراني وزير كشور (دكتر جمالي نژاد) نیز رساندند. دکتر رضائي كوچي پس از استماع دغدغه ها و نگراني هاي جامعه مهندسين اظهار داشت: پيش نويس اصلاحي قانون در کمیسیون عمران قطعي نگرديده و اصلاحات مورد نظر در آن اعمال و پس از اخذ تاييديه از كارشناسان خبره نظام مهندسي به صحن علني مجلس فرستاده خواهد شد. در همین جلسه دکتر جمالی نژاد نيز ضمن تاييد موارد مورد درخواست و مطرح شده به اهميت و نقش و جايگاه مهندسين شهرساز در نظام ساخت و ساز شهري اشاره داشت و بر لزوم برگزاري جلسه مشترك در وزارت كشور به منظور احصا خدمات قانوني مهندسان شهرساز تاكيد نمود.
در حاشيه جلسه مذكور نیز دیداری با مهندس صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران انجام شد و وی ضمن اعلام اصلاح اشكالات مطرح شده در اخرين پيش نويس قانون ،راه را براي بررسي هاي بيشتر و اصلاح موارد مورد نظر باز دانسته و در همين راستا درخواست ارائه نقطه نظرات كارشناسي را مطرح نمود. در خاتمه با توجه به حضور دكتر نجات نيا نماينده حقوقي و پارلماني وزير راه و شهرسازي در جلسه، درخواست گرديد نقطه نظرات اصلاحي و كارشناسي اعضا از جانب وزارت راه نيز پيگيري گردد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *