نماینده رشته ترافیک در سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی:‌

عدم رعایت اصول رشته ترافیک موجب خدمات نامطلوب به شهروندان می شود

دکتر دانیال معظمی در گفتگو با روابط عمومی سازمان بیان کرد: دغدغه های زیادی در پیشنویس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مبنی بر حذف رشته ترافیک وجود دارد.
رشته ترافیک از رشته های ریشه دار مصوب قانون سال ۱۳۷۴ است و تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ عضو، ۱۰۰۰ عضو پروانه دار و ده هزار دانش آموخته این رشته در سطح کشور وجود دارند که همه دارای حقوق اجتماعی و مکتسبه هستند.
نماینده رشته ترافیک در سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه رویکرد علمی و تخصصی در رفع معضلات ترافیک تهران و سایر شهرها گفت: رشته ترافیک با منافع عمومی سروکار دارد و عدم رعایت اصول این رشته برای شهرها یک دغدغه است و موجب عدم احراز سطح خدمات مطلوب برای شهروندان می شود.
مهندسی ترافیک در ساختمان در بخش های طراحی و نظارت در مراحل قبل از صدور پروانه، شروع به کار، حین اجرا و دوره بهره برداری شرح وظایف مصوب و ابلاغی دارد.
خوشبختانه استان خراسان رضوی از جمله استان هایی است که خدمات مهندسی ترافیک چندین سال است که در حال انجام است و اخیرا به دنبال انعقاد تفاهم نامه با شهرداری مشهد در خصوص تایید پارکینگ ساختمان ها هستیم. همچنین در شهر مشهد به همت رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر و سایر همکاران در شورا ارائه طرح ایمن سازی ترافیکی کارگاه برای ساختمان های گروه دال نیز تصویب شده است.
از طرف دیگر تلاش های چند ساله بسیاری از دستگاه ها باعث شد خوشبختانه الزمات ترافیکی ساختمان (مبحث ۲۳) در شورای تدوین مقررات ملی ساختمان به تصویب برسد.
با توجه به موارد اشاره شده قطعا تصمیم لحظه ای مبنی بر حذف این رشته در پیش نویس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *