آيا روسيه به اكراين حمله خواهد كرد ؟

دکتر تواريش
كارشناس اقتصادي روسيه

حاكميت روسیه هیچوقت ريسك جنگ رو در رو و ملت با ملت را نخواهد كرد . هیچوقت ارتش روسیه را در میدان کیف نخواهید دید . نبوغ پوتین در شطرنج سیاسیً است ، نه در جنگ تمام عیار و مقابله با یک ملت .
اگر بپرسبد كه اين روسها چه كساني هستند كه در دانباس ميجنكند ؟ روسيه خواهد كفت شرکت خصوصی نیروهایی استخدام کرده برای،منافع خودشان هیچ ربطی به دولت روسیه ندارد .
این چنین بازی های سیاسی هنر روسهاست . روسیه رهبری نابغه ی دارد ولی هویت ایدئولوژیک دیگر ندارد ، بنابراين قدرتش را ریسک نخواهد كرد .
اوکراین را ببینید ، هر بار یک بخش از مافیا ی پول و حیله به قدرت می‌رسد ولي این بار یک کمدین تلويزيوني رهبر اوکراین شده ، كسي كه در سريالي نقش يك ريس جمهور فداكار را بازي ميكرد ، و بدين ترتيب نزد مردم محبوبيت پيدا كرد ، پوتين حالا او را مسخره میكند ، و می گوید همان شغل سابقش را دارد یعنی در نقش یک آرتیست ولی پوتین هم توان دارد هم حق دارد غرب گستاخ را به عقب براند ، غرب ناتویی مگر کیست . نگاه کنید همین ها خانم یک زندانی سیاسی بلاروس را آرايش کردند و همه جا دور دادند که این رهبر بلاروس است و چندی قبلش یک مخالف ونزوئلا را رسما رییس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند ، به رویشان هم نمی آورند که هر دو جا اشتباه کردند. پوتین هم خوب فهميده است كه غرب توان جنگيدن ندارد ، بسیار بی هویت است و فقط هوچي گري ميكند رهایشان کند و مشغول نکند برای تاتارستان هم رییس جمهور تعیین می کنند، پوتین بدون جنگ و خونريزي با همین شطرنج آتشین غرب را تا لهستان عقب خواهد زد و سپس در کشورهای بالتیک آنچه را از دست داده بدست خواهد آورد . گاهی حرکات چند جانبه و نبوغ آمیز پوتین را می بینم تحسین كه برانگیز است ما بازگرداندن انحاديه شوروي سابق را بدست پوتين شاهد خواهيم بود آنهم به نحو مدرن تر از گذشته و با اب و رنگ حفظ استقلال ملت ها ….

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *