توضیحات فرمانده انتظامی خراسان رضوی در مورد وضعیت تعویض پلاک؛

پایان وقت‌کشی در تعویض پلاک

بنفشه رحیمی

جانشین فرماندهی انتظامی استان خراسان‌ رضوی، در راستای سامانه تعویض پلاک اینترنتی تصریح کرد:
سامانه اینترنتی تعویض پلاک برای نخستین بار در کشور در استان خراسان رضوی راه‌اندازی شد؛ بنابراین خریداران در منزل کارهای ورود به سیستم را انجام می‌دهند و برای تایید کارشناسی اصالت خودرو، دریافت برگ سبز و پلاک خودرو از طریق نوبت دهی که خودشان انتخاب می‌کنند، مراجعه کرده و در محل شماره‌گذاری کمتر از ۱۵ دقیقه اقدامات لازم را به انجام می‌رسانند.
به گزارش روزنامه «صبح امروز» سردار ابراهیم قربان‌زاده، با بیان اینکه «در راستای تحقق طرح پلیس هوشمند و خدمت‌رسانی بیشتر، سامانه اینترنتی تعویض پلاک برای نخستین بار در کشور در استان خراسان رضوی راه‌اندازی شد» اظهار کرد: درنتیجه خریداران خودرو در منزل کارهای ورود به سیستم را انجام می‌دهند و برای تایید کارشناسی اصالت خودرو، دریافت برگ

قربان‌زاده: درنتیجه خریداران خودرو در منزل کارهای ورود به سیستم را انجام می‌دهند و برای تایید کارشناسی اصالت خودرو، دریافت برگ سبز و پلاک خودرو از طریق نوبت‌دهی که خودشان انجام داده‌اند به مراکز مربوطه مراجعه کرده و در محل شماره‌گذاری کمتر از ۱۵ دقیقه اقدامات لازم انجام خواهد شد

سبز و پلاک خودرو از طریق نوبت‌دهی که خودشان انجام داده‌اند به مراکز مربوطه مراجعه کرده و در محل شماره‌گذاری کمتر از ۱۵ دقیقه اقدامات لازم انجام خواهد شد.
وی افزود: این مساله با توجه به شیوع بیماری کرونا در جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به آن در اثر ازدیاد جمعیت در این مراکز اثر بیشتری دارد.
در بخش دیگری از این برنامه، سرهنگ حمیدرضا دهنوی با اشاره به وضعیت خدمات دهی مراکز تعویض پلاک تشریح کرد: در حال حاضر تامین خدمات تعویض پلاک به صورت ترکیبی یعنی شیوه نوبت‌دهی تعویض پلاک و همچنین به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.
به گفته وی، مراجعه‌کنندگان در تعویض پلاک اینترنتی باید وارد سامانه شده و کل مدارک و مستندات لازم را ثبت کنند. گفتنی است پس از ثبت مدارک و مستندات، بلافاصله اطلاعات خودرو موردنظر را به‌صورت کامل از طریق سامانه دریافت می‌کنند.
دهنوی ادامه داد: مراجعه‌کنندگان، نوبت خود را در فرم بازدید به‌صورت اختیاری انتخاب کرده و در همان روز مراجعه می‌کنند؛ پس خریدار کاملاً به صورت آگاهانه خودرو را خریداری می‌کند. امتیاز دیگر این طرح اینترنتی، صرفه‌جویی ۴۵ تا ۵۰ دقیقه در وقت مراجعه‌کنندگان است. وی با بیان اینکه «این طرح مختص خودروهای شخصی بوده که شش دانگ مالکیت به نام صاحب خودرو باشد» افزود:
ظرفیت هر خط، ۶۰ دستگاه است. با توجه به اینکه دو خط راه‌اندازی شده، روزانه ۱۲۰ دستگاه به صورت اینترنتی تعویض پلاک می‌شوند. با توجه به اینکه تایید نهایی اصالت خودرو، اصالت مدارک و اخذ پلاک در خود مرکز تعویض پلاک انجام می‌شود، طبیعتا هیچگونه احتمالی در زمینه ایجاد خلال و مشکل در سامانه وجود ندارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *