هنگام خواب از بالشت طبی استفاده کنیم یا معمولی؟

مهسا ایزدخواه| کارشناس آسیب‌شناسی ورزشی

خوابیدن اتفاقی شیرین و دلچسب است، مخصوصا هنگامی که خسته‌اید یا انرژی زیادی در بدنتان وجود ندارد، اما خواب راحت به همین سادگی اتفاق نمی‌افتد. باید شرایط و زمینه‌های آن فراهم باشد که از مهم‌ترین شرایط آن بالشتی است که در هنگام خواب استفاده می‌کنید. طبیعتا دو نوع بالشت داریم؛ معمولی و طبی. بالشت معمولی که در بهترین حالت آن از پنبه پر می‌شوند باز هم بصورت یکدست نیست و معمولا جز به صرفه بودن قیمت آن فایده‌ خاص دیگری ندارد، اما به طور کلی بالشت‌های طبی انواع مختلفی دارند.

به‌طور مثال بالشت مثلثی برای افرادی که کمر درد و ناراحتی معده دارند مناسب است و یا بالشت‌های بارداری که با قوس‌ها و برجستگی‌های مناسب خود استراحت را برای بانوان باردار راحت‌تر می‌کند. می‌خواهیم در این یادداشت به بالشت طبی که برای خواب و گردن مناسب است، بپردازیم.

بالشت‌های طبی‌ که برای گردن استفاده می‌شوند دو نوع‌اند؛ بادی و فوم‌دار. نوع بادی آن قیمت کمتری دارد و حمل آن آسان‌تر است، اما برای استفاده‌ی مداوم در حین خواب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و بهتر است از نوع فوم‌دار آن که بالشت هوشمند هم نامیده می‌شود، استفاده کنید؛ به این دلیل که این بالشت‌ها گودی گردن را با قسمت‌های برجسته‌ خود پر می‌کند و با فرورفتگی‌هایی که دارد محل مناسبی برای قرار دادن سر به وجود آورده است.

اگر در مواقعی که گردن درد دارید از حوله‌ لوله شده، استفاده کنید درد گردن شما کاهش می‌یابد، در این صورت مطمعن می‌شوید که به بالشت طبی نیاز دارید و زمان آن رسیده که بالشت خود را تعویض کنید.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *