شهردار مشهد اعلام کرد:

دو میلیون مترمربع پیاده رو سازی طی چهارسال گذشته

شهردار مشهد گفت: از لحاظ آماری، حجم کار انجام شده در طول چهار سال گذشته، به لحاظ متراژ معادل مجموع اقدامات انجام شده ۱۰ساله پیش از این دوره بوده که فکر می‌کنم عدد و رقم قابل توجهی باشد؛ یعنی در مجموع حدود دو میلیون و 200 هزار متر مربع پیاده روسازی انجام شده که البته همچنان باید این تلاش ادامه دار باشد.

به گزارش صبح امروز، محمدرضا کلائی در پست اینستاگرامی خود درباره مناسب سازی پیاده روها نوشته است:

به خاطر دارم یک روز با بهروز شعیبی که زاده مشهد است درباره مشهد گپ می زدیم. به نکته جالبی اشاره کرد و گفت مشهد پیاده رو دارد و می شود در پیاده روهای آن قدم زد و پیاده روی کرد. واقعا برایم جالب بود که یک هنرمند کار بلد از این دریچه به شهر نگاه کرد و این موضوع را یک وجه تمایز نسبت به کلانشهری مانند تهران دانست.

پیاده روسازی معابر مشهد، از آن دسته اقداماتی بود که از ابتدای حضورم با جدیت دنبال کردم. ارزیابی ها نشان می داد که در این حوزه مشهد به لحاظ زیرساختی دچار کمبود است. همچنین در بعضی از مناطق نیاز به بازسازی و مناسب سازی پیاده روها برای اقشار مختلف جامعه وجود دارد و در واقع یک مطالبه مردمی بود.

یکی از اهداف ما این بود که بتوانیم اتصال میان پیاده روها را به شکل مناسبی حفظ کنیم و در واقع برای تسهیل حرکت عابران پیاده، پیوستگی را بین مسیرها ایجاد کنیم که فکر می کنم این اتفاق در بسیاری از مسیرهایی که عملیات بهسازی پیاده رو انجام گرفت، رخ داده و این پیوستگی ایجاد شده است.

این توضیح را هم باید بدهم که موضوع پیاده روسازی براساس نیازسنجی های صورت گرفته در سطح شهر مشهد انجام شد و به طور ویژه مناطق کم برخوردار زیر ذره بین همکارانم بوده؛ هر چند که بازهم باید عرض کنم که عقب ماندگی زیرساخت ها باعث شده تا همچنان بخش زیادی از پیاده روهای شهری نیاز به بهسازی داشته باشند.

از لحاظ آماری هم باید عرض کنم که به لطف خدا، حجم کار انجام شده در طول چهار سال گذشته، به لحاظ متراژ معادل مجموع اقدامات انجام شده ۱۰ساله پیش از این دوره بوده که فکر می کنم عدد و رقم قابل توجهی باشد؛ یعنی در مجموع حدود دو میلیون و 200 هزار متر مربع پیاده روسازی انجام شده که البته همچنان باید این تلاش ادامه دار باشد.

از اهداف دیگری که در موضوع بهسازی و مناسب سازی پیاده رو در دستور کار بود، موضوع دسترسی پذیری برای اقشار مختلف جامعه به ویژه سالمندان و جامعه معلولان بود که به عنوان یک شاخص در زمینه بهسازی پیاده رو لحاظ شد.

لازم می دانم بابت تمام گرفتاری ها و سختی هایی که در زمان بهسازی پیاده روها برای شما همشهریان به ویژه کسبه ایجاد شده، صادقانه عذرخواهی کنم و امیدوارم بعد از بهسازی انجام شده، سختی های روزهای انجام عملیات عمرانی را بر ما بخشیده باشند.

در پایان به آقای کاظمی و خیاط، مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد و همکاران ایشان خداقوت می گویم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *