مدیرعامل بانک مهر ایران:

بانک مهر ایران ۷۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

مدیرعامل بانک مهر ایران از پرداخت ۷۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات در سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش روزنامه صبح امروز و به نقل از فروردین امروز ؛ دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران با اعلام این خبر گفت: این میزان تسهیلات به حدود ۴۹۰هزار نفر پرداخت شده و عمدتاً برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک و خانگی بوده است.

اکبری تصریح کرد: از دو سال گذشته اولویت تسهیلات‌دهی بانک مهر ایران تمرکز بر مشاغل خرد و کسب‌وکارهای کوچک بوده و امسال نیز این هدف را به‌طور جدی دنبال می کنیم.

او با بیان اینکه عمده سیاست‌گذاری‌ها و پرداخت تسهیلات در بخش معیشت بوده، اظهارکرد: انواع دیگر تسهیلات را نیز پرداخت می‌کنیم، اما بیشتر معطوف به بخش اشتغال‌زایی خانگی و روستایی در سطح خرد هستیم.

مدیرعامل بانک مهر ایران ادامه داد: با این رویکرد سال گذشته تقریباً ۳۲هزار میلیارد تومان وام به حدود دو میلیون و ۴۰۰هزار نفر پرداخت کردیم که این رقم در بهار امسال، ۷۵۰۰میلیارد تومان برای ۴۹۰هزار نفر بوده است.

اکبری گفت: انواع تسهیلات پرداختی تا سقف ۵۰میلیون تومان و با کارمزد ۴درصد شامل حوزه‌های معیشت، ازدواج و درمان و بخش قابل توجهی از آن نیز مربوط به بخش اشتغال خرد یا کسب‌وکارهای کوچک بوده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران با توجه به اهمیت نقش روستاها در توسعه اقتصادی و تأمین مایحتاج ضروری کشور گفت: امروزه توسعه روستایی تنها از طریق توجه به زیرساخت‌های عمرانی و خدمات اجتماعی محقق نمی‌شود، بلکه نیازمند اشتغال‌زایی پایدار برای روستاییان است. در همین راستا بانک مهر ایران در همکاری با سازمان‌ها و نهادهای حمایتی برای ایجاد توسعه پایدار، اشتغال‌زایی و کمک به مسکن روستایی اقدامات شایسته و مؤثری را انجام داده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *