نقش کرونا در انتخابات 1400

مجتبی محمودی | فعال رسانه‌

کرونا می تواند یک بهانه باشد برای برخی مسئولان که تقصیر مشارکت کمی پایینتر مردم در انتخابات را هم گردن کرونا بیاندازند و یک منبر مفصل بروند در باب تاثیر ابر و باد و مه و خورشید و فلک در انتخابات و توجیهاتی مانند کروناهراسی مردم و حتی داغ نبودن فضای تبلیغات بابت کرونا و نرسیدن واکسن کرونا قبل از انتخابات و کلا کرونا!

این نکته درباره کرونا و مسئولان ناکارآمدشناسی را به خصوص برای آن معدود نفراتی باید گفت که شاید به اشتباه، گمان کنند که رای ندادن آنها به منزله اعتراض به وضع موجود و نارضایتی برداشت می شود درحالیکه لااقل در این دوره از انتخابات کرونا آمده تا مددکار برخی مدیران ناکارآمد باشد و بدون تردید عدم حضور در انتخابات نه تنها کمکی به نقد و تغییر وضع فعلی نمی کند چه بسا در راستای اهداف دشمنان خارجی و برکرسی پریدگان خسته و تنبل و بی کفایت داخلی باشد.

آرایش این روزهای مخالفان حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات کشورمان به سردمداری رسانه های فارسی زبان روباه پیر و شیطان بزرگ در پیوند با شبکه های عبری و عربی به خوبی نشان دهنده نقشه پلید و شام شومی ست که برای ما تصور کرده اند و همچنین گواهی بر اهمیت انتخابات با مشارکت بالای مردم در این پیچ تاریخی زمان و آزمون اساسی سرنوشت ساز است.

انتخابات در مردمسالاری دینی و از منظر امامین انقلاب اسلامی مظهر اراده ملی و جلوه مشارکت مردمی است و به یقین با حضور پرشور و شکوهمند و مبتنی بر شعور و با انتخاب درست و اصلح گزینی می توان راه رشد و آبادانی و بازگشت به آرمان های امام (ره) و انقلاب هموار کرد و به یقین باز هم حماسه ای دیگر از حضور آحاد مردم در تاریخ میهن عزیزمان رقم می خورد.

پمپاژ اخبار منفی و سیاه نمایی و تبلیغات تار و تیره از ایران و نادیده انگاشتن عظمت دستآوردهای ملی و درخشش نخبگان ایرانی در سالیان اخیر در عرصه های مختلف امنیتی و علمی و هسته ای و نانوتکنولوژی و سایر زمینه ها نمایانگر وجود خواب و خیالات موهوم بیگانگان است که نیازمند روشنگری و بصیرت افزایی نخبگان و خواص دغدغه مند انقلابی و ولایتمداران است.

تبلیغ سرد بودن فضای انتخابات با تز مهم نبودن نظر مردم و مهندسی انتخابات در حالی مطرح می شود که همه پیش بینی های موثق و پژوهش های معتبر در این روزها حاکی از بالا رفتن میزان مشارکت در انتخابات به نسبت ماههای پیشین است که همزمان با گرم شدن تنور رقابتها و مناظره ها و وجود جو تبلیغاتی مجازی و حقیقی مشهود است.

و دیگر ثابت شده که کرونا ویروسی آزمایشگاهی و ساخته و پرداخته ذهن بشر دوپا بود که تفاوتی ندارد محصول چین کمونیست بوده باشد یا سلاح بیوتروریستی آمریکا یا از اروپای مدعی حقوق بشر به ما رسیده باشد و گرچه اینهمه قربانی جهانی گرفته و انبوهی از اندوه بر دلها نشانده اما فوایدی هم داشته است که از آن جمله می توان به حذف انواع بریز و بپاشهای سمیناهارها و همایشها و مراسم پرطمطراق اشاره کرد و از سوی دیگر تحقق آموزش های مجازی متنوع و آیین های ترحیم کم هزینه در فضای سایبری اشاره کرد.

مبادا که این بار کرونا توجیهی باشد برای رای ندادن برخی در انتخابات و مستمسکی بشود برای مسئولان ناکارآمدی که از کرونا سود بجویند، دربرحه ای که باید درباره عملکردشان مورد سئوال قرار بگیرند و درک کنند درد مردم را.

به یقین دوران انشا گفتن و خواندن گذشته و در زنگ حساب و فصل وصل امت با آرمانهای ولایت باید استوار ایستاد به پای خون شهدای بسیاری چون حاج قاسم سلیمانی که ما هم مرد میدانیم و هستیم بر آن عهد که بستیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *