گزارشی از نحوه آغاز به کار چهره‌های معروفی که در سینما حضور دارند؛

داستان ستاره شدن بازیگران

بازیگری از آن دست حرفه‌هاست که شیفتگان زیادی دارد. حرفه بازیگری آن قدر جذابیت دارد که خاطر خواهانش حاضرند به آب و آتش بزنند تا به خواسته شان برسند. درواقع علاقه به این حرفه یا هنر، سن و سال نمی‌شناسد و بسیاری از کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی سالمندان تمایل دارند جلوی دوربین بروند و دلایل زیادی هم برای این علاقه‌مندی وجود دارد که از آن میتوان به میل به دیده شدن، شهرت، محبوبیت و کسب احترام، ثروت و …. اشاره کرد.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» راه های زیادی هم برای بازیگر شدن وجود دارد؛ اولین راه آشنایی با هنر بازیگری، تحصیل در هنرستان یا در دانشگاه است. دومین راه که بسیاری از افراد آن را انتخاب می کنند ثبت نام در کلاس‌ها و دوره‌های بازیگری است. راه بعدی که درواقع سخت‌ترین راه است نیز کار کردن در گروه های تئاتر و آشنایی با کارگردانان و دست اندرکاران معتبر است. یک راه فرعی نیز وجود دارد که شامل روابط خانوادگی و دوستی و… می‌شود. اما موضوع این است که برای هیچ کدام ازاین راه ها تضمین قطعی وجود ندارد و نمی توان آن را به عنوان راه صددرصد مطمئن، معرفی کرد.

در این بین علاقه‌مندان به بازیگری کنجکاوند بدانند چهره‌های معروفی که امروز در سینما و یا در تلویزیون حضور دارند، چطور بازیگر شدند.

هانیه توسلی

او که دانش آموخته رشته ادبیات نمایشی است، کار بازیگری را از تئاتر شروع کرده و بعد از آمدن از همدان به تهران، در دفاتر سینمایی تست بازیگری داد تا این که در فیلم کوتاه «روی جاده نمناک» بازی کرد. او بعد از بازی در مجموعه تلویزیونی «غریبه» و فیلم «شام آخر»، به بازیگری شناخته شده تبدیل شد.

ترانه علیدوستی

ستاره معروف این روزها، در دوران دبیرستان در کلاس های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و بعد از این که توسط تارخ به صدرعاملی برای فیلم «من ترانه 15 سال دارم» معرفی شد؛ کارش را شروع کرد. علیدوستی برای اولین حضورش در این فیلم در نقش ترانه، موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد.

شهاب حسینی

شهاب حسینی که این روزها پس از سال‌ها کار در حرفه بازیگری برنامه «همرفیق» را اجرا می‌کند، کارش را ابتدا با گویندگی رادیو و تئاتر دانشجویی شروع کرد. او تحصیل در رشته روانشناسی را به دلیل علاقه به بازیگری رها کرد و با اجرای متفاوت در برنامه «اکسیژن» مطرح و با بازی در سریال «پلیس جوان» به عنوان یک هنرپیشه شناخته شد.

بهرام رادان

او جزو معدود بازیگرانی است که از طریق کلاس های بازیگری وارد این عرصه شدند. او درکلاس های بازیگری «هیوا فیلم» شرکت کرد و پس از پر کردن فرم بازیگری در فیلم های سینمایی، فیلمنامه «شور عشق» به او داده شد. او در این فیلم یکی از دو نقش اصلی بود.

در پشت صحنه بازیگری چه می گذرد؟

در این میان اما ممکن است شوکه شوید از اینکه بفهمید ستاره‌های مطرح بازیگری در دنیا که اتفاقا هواداران بسیاری نیز دارند در هیچ کلاس بازیگری شرکت نکرده‌اند. در این خصوص باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ بسیاری از بازیگران می‌گویند که برای موفقیت در هالیوود باید به کلاس‌های بازیگری بروید. بازیگری شغلی است که شباهت به حرفه دیگری ندارد؛ بنابراین، آیا رفتن به کلاس‌های بازیگری شانس شما برای رسیدن به یک نقش را افزایش می‌دهد

جیم کری

جیم کری تربیتی غیر سنتی داشت. وی پس از زندگی در نوجوانی در کنار خانواده در یک ون، برای خود هدف گذاری کرد تا روزی موفق شود. هنگامی که کری در دبیرستان دانشجوی سال اول تحصیل بود، پدرش شغل خود را از دست داد و او مجبور شد با خانواده اش به عنوان نگهبان و سرایدار در یک کارخانه تولید لاستیک در تورنتو کار کند. در ۱۶ سالگی، کری تحصیلات دبیرستان را برای کمک به خانواده اش رها کرد. او بعداً آزمون هنرپیشگی داد و چندین نقش کوچک را کار کرد. اما زمانی که جیم کری در سریال تلویزیونی «با رنگ زندگی» به طور منظم به ایفای نقش پرداخت، به شهرت رسید. او بعداً نقش اصلی کمدی «ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات» را به دست آورد. در تمام این مدت، او هرگز حتی یک دلار برای یک کلاس بازیگری هزینه نکرد.

تام کروز

تام کروز عاشق فیلم‌های عاشقانه بود اما وقتی پدر و مادرش طلاق گرفتند اوضاع سخت شد و خانواده اش نتوانستند در طول کریسمس برای یکدیگر هدیه بخرند. در دبیرستان، او نمایشی کار کرد که در نهایت زندگی او را تغییر داد. تام کروز برای ادامه کار خود در بازیگری به نیویورک سفر کرد. در عرض شش ماه، او در فیلمی به نام شیپور خاموشی بازی کرد. در ابتدا دیالوگ‌های او کمتر بود، اما او را دوست داشتند و نقش او را افزایش دادند. در آن زمان، او نقش اصلی «عشق بی پایان» را بازی می‌کرد. کروز در کنار فیلم بروک شیلدز در فیلم پرطرفدار کار می‌کرد. تام کروز در دهه ۱۹۹۰ تبدیل به پردرآمدترین بازیگر جهان شد. تام کروز هرگز به مدرسه بازیگری نرفته است.

کامرون دیاز

هنگامی که کامرون دیاز در کالیفرنیا زندگی می‌کرد، یک عکاس معروف به نام جف دوناس به او نزدیک شد و از او پرسید که مدیر برنامه او کیست. هنگامی که کامرون به او گفت که مدیر برنامه ندارد، عکاس کارت ویزیت خود را به کامرون داد و به او گفت هنگامی که نیاز به مدیر برنامه داشت، با او تماس بگیرد. بعداً کامرون تصمیم گرفت با آژانس مدلینگ الیت همکاری کند. دیاز در نقش‌های کوچک، از جمله فیلم«ترس و انزجار در لاس وگاس» بازی می‌کرد. اما چهار سال بعد، او موفق شد نقش اصلی «ماسک» را بازی کند.

برد پیت

برد پیت ۳۲۵ دلار پس انداز کرده بود و از میسوری به هالیوود رانندگی کرد تا بازیگر شود. هنگامی که راهی لس آنجلس، کالیفرنیا شد، تنها ۲۲۵ دلار برای او باقی مانده بود. پیت در حالی که گرسنه بود، به مک دونالد رفت. او منتظر سفارش خود بود که  آگهی تبلیغاتی روزنامه را برای بازی در یک فیلم دید. او تست بازیگری داد و برای بازیگری در نقش فرعی انتخاب شد.

برای چهار سال آینده، او برای چندین فیلم تست داد و به عنوان بازیگر اضافی در چندین برنامه تلویزیونی شروع به کار کرد. بردپیت بعداً در چندین فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت که او را به یکی از محبوب‌ترین مردان در آمریکا تبدیل کرد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *