شهردار مشهد :

اکو پارک مشهد تا پایان خرداد ماه بهره برداری می‌شود

شهردار مشهد گفت: پروژه اکو پارک حدود ۸۵ درصد پیشرفت دارد و تا پایان خرداد ماه بهره برداری می‌شود.

به گزارش صبح امروز، محمدرضا کلائی درباره پیشرفت پنجمین مگاپروژه سبز این دوره مدیریت شهری در صفحه اینستاگرام اش نوشه است: این پروژه حال و هوای متفاوتی دارد و یکی از اهداف و کارکردهایی که برای آن تعریف کرده ایم، کمک به آشنایی بیشتر کودکان و فرزندان با محیط زیست و طبیعت است و درکنار آن خانواده ها نیز بتوانند در کنار یکدیگر در فضایی شبه روستایی و عشایری به دور از هیاهو و گرفتاری های روزمره شهری وقت خود را سپری کنند.
این پروژه را «اکوپارک» نامگذاری کرده ایم که در گذشته درباره بخشی از اون در پست دهکده طبیعت و خانواده توضیحاتی رو عرض کرده بودم و حالا تصمیم بر این شد تا در کنار کوه پارک، رود پارک، بوم پارک و کشت پارک این پروژه را نیز در فضایی به وسعت ۳۰ هکتار داشته باشیم.
همونطور که عرض کردم هدف گذاری اصلی ما در این پروژه این است که بتوانیم چگونگی همزیستی با محیط زیست و طبیعت را یاد بگیریم؛ برای وسایل بازی مجموعه سعی کرده ایم از وسایل بازی طبیعی در فضای طبیعت استفاده کنیم و حتی روشنایی مسیر را نیز با المان های طبیعی انجام بدهیم. بویژه اینکه به مرور زمان انرژی مصرفی اکوپارک از منابع پایدار خورشید و باد تامین خواهد شد و می تواند مجموعه جذابی از ابزارهای انرژی تجدیدپذیر باشد.
در واقع اکوپارک نقطه اتصال کوه پارک با بوستان خورشید است و امیدوارم فضای فوق العاده ای برای لذت بردن از طبیعت بکر و جذاب ارتفاعات جنوبی مشهد ایجاد شود.
تحقیقات زیست محیطی مفصلی درباره این پروژه انجام شده. باورم این است که ایجاد فضاهای تفرجی۔ زیست محیطی شهری برای حرکت در مسیر توسعه پایدار در شهر به شدت لازم است.
از آقای یعقوبی و همکاران ایشان در معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد که برای عملیاتی شدن این پنج کلان پروژه های سبز شهر تلاش فوق العاده ای را داشته و دارند ممنونم و به اقای رضوی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده هایکشاورزی و آقای سلامی که سال ها است که فضای سبز شهر مشهد مرهون زحمات ایشان و همکاران آن ها در سازمان پارک ها است، خداقوت و دست مریزاد می گویم.
این پروژه حدود ۸۵ درصد پیشرفت دارد و به امید خدا تا پایان خرداد ماه بهره برداری آن آغاز می شود. تمام تلاش بنده و همکارانم در شهرداری مشهد این است که بتوانیم با ایجاد فضاهای این چنینی سهمی هرچند ناچیز در بهتر شدن حال همشهریان و افزایش شوق زندگی در شهر داشته باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *