cdi

وزنه‌ای ۲۷ کیلویی روی گردن به نام گوشی!

 

مهسا ایزدخواه، کارشناس آسیب‌شناسی ورزشی

عادات غلط و انجام نادرست حرکات روزانه اثرات نامطلوبی بر بدن می‌گذارد و باعث بروز ناهنجاری‌ها و مشکلات اسکلتی -عضلانی می‌شود. یکی از این عادات غلط، هنگام کار با موبایل،  لب‌تاپ، کامپیوتر و بطور کلی هنگام مطالعه رخ می‌دهد. ما عادت کرده‌ایم که در هنگام مطالعه سر خود را خم کنیم و در این حالت فشار زیادی به مهره‌های گردنی وارد می‌شود.

همانطور که در تصویر می‌بینید، هنگامی که سر صاف است، مهره‌های گردنی فشاری معادل با 5/5 کیلوگرم را تحمل می‌کنند. هر چه سر بیشتر خم می شود، این فشار بیشتر شده، بطوریکه در زاویه 60 درجه، مهره‌های گردنی فشاری معادل با  300/27 کیلوگرم را تحمل می‌کنند. این میزان فشار می‌تواند بتدریج بر روی دیسک‌های بین مهره‌ای فشار وارد کرده و  باعث بروز دردهای گردنی شود.

برای پیشگیری از این مشکلات باید عادات خود را اصلاح کرد. پس در هنگام مطالعه و کار با موبایل یا لپ‌تاپ، بجای خم کردن سر، این وسایل باید بگونه‌ای نگه داشته شوند که در مقابل چشمان باشد تا از اعمال فشار به مهره‌ای گردن، جلوگیری کند.

image_print

pishgaman

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *