گفتگو با سرپرست تیم دختران «ستاره هشتم»؛

موفقیت ما در گرو حمایت مردم است!

مهناز اصغری

فوّاره‌های سرزندگی، تلاش، انگیزه، نشاط و انرژی با همراهی حرکات خلاقانه ورزشی تا رسیدن به تصویری از رویا نونهالی! این‌ها آنچه بود که توسط گروه دختران ستاره هشتم در حین اجرا بر روی صحنه مسابقه جذاب عصر جدید به نمایش گذاشته شد.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» گروه دختران مشهدی «ستاره هشتم» به عنوان نماینده‌ای موفق از مشهد و استان خراسان رضوی که با زنگ طلایی رویا نونهالی به مرحله نیمه نهایی آمدند، در سومین اجرای قسمت اول از مرحله نیمه‌نهایی فصل دوم عصر جدید احسان علیخانی توانستند با اجرای زیبای خود  4 رای مثبت داوران را به دست آورند و به مرحله رأی‌گیری مردمی برای فینال برسند.

رضا رودهی سرپرست گروه دختران آکروباتیست گروه «ستاره هشتم» است. او ارشد مدیریت تربیت بدنی دارد و ۱۷ سال سابقه در مسابقات کشوری و برون مرزی و همچنین ۶ رکورد ملی و جابه جا کردن یک رکورد گینس را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده است.

گروهی متشکل از استعدادهای ورزشی

رودهی می‌گوید: سال گذشته گروه پسران خورشید را تا مرحله نیمه نهایی رساندم و اکنون نیز در کنار تیم دختران ستاره هشتم، که همگی جزو دختران برتر استعدادهای ورزشی هستند و در مسابقات آسیایی و کشوری مدال قهرمانی کسب کرده‌اند به مرحله نیمه نهایی رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه «گروه دختران ستاره هشتم متشکل از 35 نفر و ترکیبی از چهار دهه رده سنی است »بیان می‌کند: این تیم حدود دو سال است که فعالیت می‌کند و صرفا به جهت شرکت در برنامه عصر جدید تشکیل شده است. فعالیت‌های این گروه متشکل از چندین رشته ورزشی همچون ژیمناستیک، طناب زنی، دومیدانی، ووشو، ریتمیک و…. است

هفت ماه تمرین بدون وقفه

رودهی مطرح می‌کند: رسیدن ما به این مرحله نتیجه تلاش تک تک اعضای گروه است و در این هفت ماه پس از زنگ طلایی خانم نونهالی، بدون هیچ وقفه‌ای تمرینات به صورت مداوم انجام شده است. هرچند تامین فضای تمرین، لباس، ایاب و ذهاب در کنار برنامه‌ریزی در سال تحصیلی و هماهنگی زمان‌های تمرین از جمله معضلاتی است که در این راه گریبان‌گیر ما بود که با توجه به تجربه پیشین، توانستیم شرایط را مدیریت کنیم. در گروه ما علاوه بر بازیکنان مشهدی، دخترانی از فریمان، سبزوار، درگز و حتی گلستان حضور دارند.

سرپرست گروه «ستاره هشتم» ادامه می‌دهد: در ابتدا برای شروع کار فضای تمرین نداشتیم، اما مورد حمایت سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفتیم و فضایی در اختیار ما قرار داده شد تا تمرین‌ها را انجام دهیم. به مرور ارگان‌های دیگر همچون اداره ورزش و جوانان و همچنین مدیریت شهری و شهرداری به میان گود آمده و از ما حمایت کردند. حامی مالی تیم نیز پرداخت تمام هزینه‌‌ها را متقبل شد.

پیروزی در گرو حمایت‌های مردمی

رودهی با اشاره به اینکه «در حال حاضر فینالیست شدن یا نشدن این بچه‌ها در گرو حمایت‌های مردمی برای شرکت در رای‌گیری است» تاکید می‌کند: نتیجه این رای‌گیری، مهمترین اتفاق برای تیم است. در این خصوص تقاضامندیم ارگان‌هایی چون استانداری، فرمانداری و شهرداری به پای کار بیایند و از ما حمایت کنند تا شاهد افتخارآفرینی این دختران برای مردم شهر مشهد، استان خراسان و شرق کشور باشیم. حمایت‌هایی چون اطلاع رسانی به مردم در خصوص نحوه شرکت در رای‌گیری، ارسال پیامک لینک مستقیم شرکت در رای‌گیری و… می‌تواند گامی موثر تلقی گردد که البته تا کنون در این خصوص هیچ ارگانی اقدام به همکاری نکرده است.

فینالیستی، پایان راه!؟

سرپرست گروه ستاره هشتم در خصوص ایده تشکیل این تیم مطرح می‌کند: ایده تشکیل گروه نشات گرفته از حضور در فصل اول برنامه با گروه پسران خورشید بود که باعث شد به فکر تشکیل تیم دختران باشم. انگیزه دختران نسبت به پسران در انجام کارهای ورزشی بیشتر بوده و با جدیت و دقت بیشتری آن را دنبال می‌کنند. دیده شدن در عرصه کشوری و بر قاب تلویزیون ملی، حق بانوان خراسانی ورزشکار و موفقی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند و از آنجایی که برنامه عصرجدید نخستین برنامه استعدادیابی است و مخاطبان بسیاری دارد، می‌تواند سکوی موفقیت و پرتاب خوبی برای دیده شدن محسوب گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که «آینده گروه چیست و پایان راه تنها به فینالیست شدن در این برنامه ختم خواهد شد یا خیر» می‌گوید: هنوز هیچ برنامه‌ای برای تیم نداریم، چرا که این گروه صرفا برای عصر جدید شکل گرفته است. موضوع حمایت است که باید ببینیم پس از این برنامه چه اتفاقی خواهد افتاد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *