معاون آموزش‌وپرورش خراسان رضوی:

بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز به تحصیل بازگشتند       

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از بازگشت بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به تحصیل در سطح استان خبر داد.

ایسنا نوشت: رضا صابری درخصوص طرح ضربتی بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان خراسان رضوی اظهار کرد: این طرح در یک بازه دوهفته‌ای از دهم دی‌ماه تا بیست‌وچهارم دی‌ماه طی چند گام اصلی انجام شد. گام اول تشکیل کارگروه ستادی با محوریت شورای آموزش و پرورش  شهرستان‌ها، نواحی و مناطق بود. گام دوم تشکیل کارگروه پوشش تحصیلی در مدارس بود که مدیر مدرسه، معاونین، نماینده معلمان و… در این کارگروه عضو بودند.

وی ادامه داد: در مجموع پس از اجرای این طرح  در خراسان رضوی توانستیم بیش از ۱۳هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز را به مدرسه بر گردانیم که حدود ۶۰ درصد از این دانش‌آموزان را پسران و ۴۰ درصد را دختران تشکیل می‌دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن این طرح بیان کرد: طرح ضربتی بازگشت دانش‌آموزان به تحصیل در جلسه آموزش و پرورش استان ارائه شد و مصوبه‌ای داشتیم که براساس آن جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان وپوشش تحصیلی آنها به عنوان یکی از وظایف فرمانداران و بخشداران تعریف شده است .

صابری با اشاره به اینکه امیدواریم این طرح از ترک تحصیل دانش‌آموزان جلوگیری کند، بیان کرد:  طبق کار پژوهشی که در استان انجام دادیم مهمترین عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان علاوه‌بر کرونا مسئله کودک همسری است که یکی از موانع اصلی در بحث تحصیل دانش‌اموزان دختر است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: عامل بعدی در ترک تحصیل دانش‌آموزان کار کودکان است که با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده‌ها ترجیح می‌دهند. فرزندان خود را به سمت کار سوق دهند تا مدرسه. یکی از عوامل دیگر پراکندگی خراسان رضوی است. عامل موثر بعدی مدارس مختلط در مقطع متوسطه اول است که به لحاظ فرهنگی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی آخرین عامل در ترک تحصیل دانش‌آموزان را فقدان انگیزه‌های لازم وپدیده جدید مدرسه در مسجد عنوان کرد و گفت: این پدیده ممکن است در سایر مناطق نیز تسری یابد. در این پدیده دانش‌آموزان لازم‌التحصیل جذب مساجد می‌شوند، که مسئولیت آن‌ها خارج ازچارچوب وظایف آموزش‌وپرورش است. در ظاهر این دانش‌آموزان ترک تحصیل تلقی می‌شوند، در حالی که در فرایند آموزش هستند، اما در سامانه سناد ما ثبت نشده‌اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *