شهردار مشهد مطرح کرد:

پایان فروش طبقه مازاد در شهرداری با ابلاغ طرح تفصیلی

فروش طبقه مازاد بر تراکم یکی از جاذبه‌ها و ظرفیت هایی است که موجب اقتصادی تر شدن ساخت و سازها شده است، البته این ادعا نیز وجود دارد که براساس طرح های جدید تراکم ها تغییر و طبقه مازاد برابر ظرفیت‌ها واگذار می شود اما اکنون شهردار مشهد، اعلام کرده است که با ابلاغ طرح های تفصیلی جدید به هیچ عنوان مجوز طبقه مازاد بر طرح تفصیلی نخواهیم داد.

به گزارش صبح امروز، شهردارمشهد با اشاره به ابلاغ طرح تفصیلی جدید نیمه غربی مشهد تا پایان بهمن ماه، گفت: بعد از ابلاغ طرح تفصیلی جدید، سیستم شهرسازی به روز رسانی شده و به هیچ عنوان مجوز طبقه مازاد بر طرح تفصیلی نخواهیم داد.

اعمال تخفیف 24 درصدی پرداخت نقدی عوارض

محمد رضا کلائی دربازدید از پروژه های منطقه ٩ شهرداری و روند اعمال تخفیف 24 درصدی پرداخت نقدی عوارض، افزود: در بازه پایان سال در خواست هایی را از سوی شهروندان برای ارائه تخفیف جهت صدور پروانه و پایانکار داریم، که امسال این تخفیف به جای 12 بهمن از 22 دی اعمال شده است.
وی با بیان اینکه اکنون در آستانه تغییر و تحول مهمی در حوزه مجوزهای ساخت وساز هستیم و آن تصویب طرح های تفصیلی است، اظهارکرد: با هماهنگی هایی که انجام شده سعی خواهیم کرد تا پایان سال در نیمه غربی شهر این اتفاق به صورت کامل بیفتد.

طرح تفصیلی مناطق 9 و 11 در انتظار ابلاغ
وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح تفصیلی مناطقی از جمله منطقه ٩ و یازده تصویب شده است و منتظر هستیم تا پایان بهمن ماه طرح برای اجرا ابلاغ شود.
کلائی ادامه داد: در طرح تفصیلی جدید نیمه غربی مشهد جمعیت کمتری در این مناطق دیده شده و کاهش طبقات را خواهیم داشت، لذا همزمان با ابلاغ طرح تفصیلی جدید این طرح روی سیستم بارگزاری و طبق آن به شهروندان پاسخگویی خواهد شد.

کاهش طبقات، افزایش کیفیت زندگی در مناطق 9، 10، 11 و 12
شهردار مشهد با اشاره به اینکه امیدواریم کاهش جمعیت و کاهش طبقات مصوب طبق طرح تفصیلی به افزایش کیفیت در منطقه ٩، ١٠، یازده و دوازده که طی چند سال گذشته افزایش جمعیت زیادی را شاهد بوده اند کمک کند، خاطرنشان کرد: معتقدیم طرح تفصیلی که احتمالا تا نیمه یا پایان بهمن ماه ابلاغ خواهد شد نظام عملکردی این مناطق را دگرگون خواهد کرد .
وی گفت: ابلاغ و اجرای طرح تفصیلی جدید درکنار اینکه شفافیت را به صورت جدی بالا خواهد برد این امکان را می دهد تا مطابق نیازهای جدید شهر برنامه ریزی و اقدام کنیم.

حذف شیوه نامه ها و اجرای طرح تفصیلی
وی افزود: پس از ابلاغ طرح تفصیلی جدید، شیوه نامه های مرتبط با آن در سیستم های شهرسازی بارگذاری خواهد شد و شیوه نامه های گذشته حذف می شود و تنها ضوابط طرح تفصیلی جدید ملاک عمل شهرداری در مناطق ٩، ١٠، یازده و دوازده خواهد بود.
کلائی در ادامه در خصوص تخفیف در نظر گرفته شده برای پرداخت نقدی شهروندان نیز اظهارکرد: هدف از اعمال تخفیف 24 درصدی برای پرداخت نقدی عوارض و مجوز صدور پروانه و پایانکار در پایان سال ایجاد رونق در صنعت ساخت وساز است چیزی که شهر به آن نیازمند است و بر وضعیت اشتغال نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

رونق ساخت و ساز از سال گذشته
شهردار مشهد ادامه داد: خوشبختانه رونق ساخت وساز در طول یکسال گذشته به صورت جدی در مشهد ایجاد شده و تقاضاهای جدی به ویژه در مناطق غربی شهر از جمله مناطق ٩، ١٠، یازده و دوازده و بخش هایی از منطقه هشت و یک را شاهد بوده ایم لذا با توجه به این موضوع سعی کرده ایم امسال تاریخ اعمال تخفیف را به جای بهمن ماه از دی ماه آغاز کنیم .
وی با اشاره به اینکه امسال به جای ١٠ روز فرصتی یک ماهه برای استفاده شهروندان از تخفیف ها درنظر گرفته شده است، افزود: امیدواریم با افزایش زمان شاهد تراکم و ازدحام جمعیت نباشیم تا سلامت شهروندان و همکارانمان در پاسخگویی حفظ شود .

امکان پرداخت الکترونیکی فراهم است
کلائی گفت: با توجه به شیوه ویروس کرونا و همچنین رفاه حال شهروندان در پرداخت عوارض وبهر مندی از تخفیف، راهکارهای پرداخت الکترونیک در نظر گرفته شده تا از طریق سامانه های الکترونیک اقدام به انجام کار کنند

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *