شهردار مشهد:

فراتر از وظیفه خود در مدیریت شهری عمل مي کنیم

شهردار مشهد گفت: در مدیریت شهری فراتر از وظیفه خود عمل می‌کنیم و پروژه‌های بزرگ عمرانی نظیر خطوط قطارشهری با قوت در حال انجام است.

به گزارش صبح امروز ، محمد رضا کلائی روز یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی دسترسی های جانبی و معماری و تاسیسات ایستگاه پایانه امام رضا (ع) خط سوم قطارشهری مشهد افزود: وظیفه شهرداری اداره شهر است و اجرای پروژه‌های قطارشهری از وظایف دولت است اما شهرداری مشهد در این حوزه به خوبی ورود کرده و فراتر از وظیفه خود، پروژه‌های قطارشهری را به سرعت پیش‌ می‌برد.

وی ادامه داد: اجرای هر کیلومتر خط قطارشهری در شرایط فعلی بیش از هزار میلیارد تومان هزینه دارد، می‌دانیم دولت در تنگنای مالی به سر می‌برد اما در خصوص تهاتر بدهی‌ها امیدواریم دولت همراهی لازم را داشته‌ باشد.

شهردار مشهد گفت: با کار جهادی پروژه‌ها را پیش می‌بریم و به خاطر افزایش رفاه مردم گردن کج می‌کنیم، امروز در پروژه‌های قطارشهری مشهد صدها میلیارد تومان هزینه شده و با توکل بر خدا کار را با همکاری شورای شهر و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) پیش‌ می‌بریم.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: دسترسی‌های دوم ایستگاه‌های خط دوم قطارشهری مشهد تا پایان سال انجام می‌شود و برای این مهم هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
خلیل‌الله کاظمی افزود: در پروژه خط سوم قطارشهری نیز اجرای ۵.۲ کیلومتر این مسیر از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی و پایانه مسافربری به صورت ویژه در اولویت است و عملیات حفاری خط چهارم نیز تا اسفند ماه امسال آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: امروز نیز عملیات اجرایی احداث و تجهیز ایستگاه پایانه امام رضا (ع) خط سوم با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۱۵ میلیون یورو اعتبار ارزی آغاز می‌شود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: قدرت برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت و پیگیری در پروژه‌های قطارشهری مشهد قابل تحسین است.
حمیدرضا موحدی ‌زاده افزود: خط سوم قطارشهری مشهد به طول ۲۸ کیلومتر، شمال غرب مشهد را به جنوب شرق این کلانشهر متصل می‌کند و پروژه بزرگی است.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم ۱۰ هزار میلیارد ریال تامین اعتبار کنیم، در نیمه اول سال ۱۴۰۰ ایستگاه‌های میدان شهدا، باب‌الجواد (ع) و پایانه مسافربری خط سوم را در اختیار مردم قرار خواهیم داد و این مهم دور از ذهن نیست.

خط یک قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط 2 قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یک در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط 3 قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط 4 نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *