مشارکت 10 هزار شهروند در جمع آوری هوشمند زباله خشک

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداتری مشهد از مشارکت 10 هزار نفری در طرح جمع آوری هوشمند زباله های خشک خبر داد.

به گزارش صبح امروز ابوالفضل کریمیان در مرکز ارتباط مردمی شهرداری مشهد اظهار کرد: تفکیک زباله از مبدا به روش های مختلفی از جمله استقرار ایستگاه های مبادله پسماند، خودروهای سیار و … در مشهد اجرایی شده بود که با اجرای این روش ها تا کنون توانسته ایم میزان تفکیک زباله از مبدا را به روزانه 225 تن برسانیم.
وی اضافه کرد: در جهت افزایش مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدا و با توجه به مشکلاتی که از طرح های قبل، توسط شهروندان به 137 انعکاس داده شده بود، آسیب شناسی صورت گرفته و طرح هوشمندسازی جمع آوری پسماندهای خشک به مرحله اجرا درآمد.
کریمیان عنوان کرد: در همین راستا، ابتدا نرم افزار سیمپ طراحی شد و این طرح در دو ناحیه از منطقه 9 به صورت ازمایشی اجرایی شد که علاوه بر افزایش مشارکت شهروندان، شاهد افزایش میزان پسماند خشک تحویلی از 3 کیلو به 9 کیلو در هر نوبت بودیم.
وی خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر، مقرر شد این طرح با مشارکت بخش خصوصی، در همه مناطق شهر اجرایی شود، لذا فراخوان منتشر شد که در نتیجه، 5 شرکت اعلام آمادگی کردند و تا کنون دو شرکت اکو و بهروب توانسته اند مجوز فعالیت گرفته و کار خود را آغاز کنند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: خوشبختانه تا کنون 10 هزار شهروند از طریق نصب این دو اپلیکیشن، در طرح هوشمندسازی پسماندهای خشک مشارکت داشته اند، هر کداک از این دو شرکت نیز کار خود را با 17 دستگاه ماشین آلات آغاز کرده و در صورت نیاز افزایش خواهند داد.
کریمیان به شهروندان ساکن منطقه 9 مشهد که با نصب نرم افزار سیمپ سازمان مدیریت پسماند، در این طرح مشارکت داشتند نیز اطمینان داد مبالغ ذخیره شده در کیف پول آنها، طبق روال همیشه تسویه خواهد شد و تا زمان استقبال شهروندان، سیمپ نیز در کنار شرکت های خصوصی، به ساکنان این منطقه خدمت رسانی خواهد کرد.
وی این نکته را هم خاطرنشان کرد که مبالغ پرداختی توسط بخش خصوصی در این طرح به زباله های خشک تحویلی شهروندان، مناسب و عادلانه و حتی بالاتر از پرداختی خریداران غیرمجاز است که رقم پرداختی به هر نوع پسماند تفکیکی، با افزایش وزن آن، افزایش می یابد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *