شهردار مشهد در نشست با شورای معتمدین شهرک طرق:

کال طرق پارک می شود

شهردار مشهد در پاسخ به درخواست ساکنان شهرک طرق برای ساماندهی کال واقع در این محل، گفت: آمادگی این را داریم تا در صورت تحویل حریم کال به شهرداری مشهد کال طرق را کف سازی، بدنه سازی و حریم آن را به پارک خطی تبدیل کنیم.

به گزارش صبح امروز «شهرک طرق» محله‌ای کهن با قدمتی بیش از 700 سال به‌معنی «راه» و «طریق» است و از دیرباز به همین اســم خوانده می‌شده. وجه تسمیه نام این محله به این برمی‌گردد که همزمان با رونق یافتن رفت و آمد به مشهد به واسطه وجود حرم و بارگاه حضرت رضا(ع) و حضور انبوه کاروان‌های زیارتی از هر سو، بیشتر زائران در این محله و مکان، آخرین منزل سفر خود را طی می‌کردند و از آن جا به مسیرهای مختلف می‌رفتند؛ روی همین حساب، این محله طرق نامیده شد. شهرک طرق در حاشیه شهر مشهد و در منطقه 7 شهرداری قرار دارد و از شمال به فرودگاه شهیدهاشمی‌نژاد و تعدادی زمین‌ کشاورزی، از جنوب به کال‌طرق، از غرب به آزادراه مشهد و از شرق به محدوده مرزی شهر مشهد محدود شده است؛ یک محله کم‌برخوردار که با مشکلات زیادی دست به گریبان است و از طرفی، چون تقریبا اولین نقطه شهری مشهد به شمار می‌رود و کارخانه قند مشهد و زائرشهر رضوی در آن واقــع شده، محله مهمی  است.

این شهرک در سال 76 به محدوده‌ شهری مشهد افزوده شد. پس از پیوستن طرق به مشهد رفته رفته جمعیت شهرک به دلایل متعددی همچون استقرار مهاجران ایرانی و افغانستانی در آن افزوده شد و در همین سال‌های اخیر نیز به دلیل افزایش قیمت مسکن بسیاری از شهروندان محلات مختلف مشهد زندگی در این شهرک را برگزیدند. شاهد این امر نیز افزایش تعداد دانش‌آموزان مدارس طرق نسبت به سال‌های گذشته است. طبق آخرین شمارش جمعیت در سال 92 جمعیتی بالغ بر 44هزار نفر در طرق ساکن بودند که با توجه به شدت مهاجرت به طرق در سال‌های اخیر می‌توان جمعیتی در حدود 50هزار نفر برای طرق متصور شد، شهردار مشهد دو روز قبل در نشستی با شورای معتمدین این محله به گفت و گو نشست.

راه اندازی دفتر تسهیل گری برای جلب مشارکت مردم

محمد رضا کلائی صبح امروز در نشست با شورای معتمدین شهرک طرق که با حضور شهناز رمارم عضو هیئت رئیسه شورای شهر برگزار شد، افزود: یکی از اولویت های مدیریت شهری بازآفرینی محلات هدف است که در همین راستا دفاتر تسهیلگری برای جلب مشارکت مردم از جمله در شهرک طرق راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه سند توسعه طرق از سوی دفتر تسهیلگری این منطقه آماده و ارائه شده است که در آن مطالبات و خواسته های ساکنان مورد توجه قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از درخواست های ساکنان راه اندازی دفتر پیشخوان در طرق جهت تسهیل در پاسخگویی به آنها است، اظهارکرد: ما نیز موافق راه اندازی دفتر پیشخوان در طرق هستیم لذا این موضوع هرچه سریع تر باید پیگیری و اجرایی شود. همچنین محدوده ایوان طرق نیز تحت پوشش دفتر تسهیلگری قرارگیرد.

بازگشایی و تعریض بولوار ولی عصر(عج)
کلائی درخصوص بازگشایی و تعریض بولوار ولی عصر(عج) به عنوان یکی دیگر از مطالبات ساکنان این شهرک تصریح کرد: با توجه به اینکه تعریض این معبر نیاز به تملک تعدادی پلاک واقع در مسیر را دارد، سازمان زمین و مسکن باید اعتبار لازم را در اختیار شهرداری منطقه قراردهد.

آمادگی برای ساماندهی کال و تبدیل حاشیه آن به پارک خطی
شهردار مشهد ادامه داد: یکی از مشکلات شهرک طرق کال واقع در این محدوده است که ساکنان درخواست ساماندهی آن را دارند، ما برای ساماندهی کال و تبدیل حاشیه آن به پارک خطی آمادگی داریم، اما این کار نیازمند تحویل اراضی حریم و بسترکال از سوی آب منطقه ای به شهرداری است که آن را پیگیری خواهیم کرد.

آمادگی برای تجهیز سالن ورزشی و تامین نور جاده محمد آباد به طرق
وی در پاسخ به یکی دیگر از مطالبات ساکنان شهرک طرق در راستای تجهیز سالن ورزشی ویژه بانوان این شهرک و همچنین تکمیل فضای سبز و تامین نور جاده محمد آباد به طرق نیز، افزود: آماده همکاری برای تجهیز سالن ورزشی هستیم و تامین نور و تکمیل فضای سبز جاده محمد آباد به طرق را نیز پیگیری خواهیم کرد.

احداث کتابخانه در صورت تامین زمین
کلائی در خصوص کمبود فرهنگسرا و فضای فرهنگی درطرق نیز گفت: در صورت تامین زمین نسبت به احداث کتابخانه در شهرک طرق اقدام خواهیم کرد .

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *