شهردار مشهد با انتشار پستی در اینستاگرام؛

توسعه  مشهدمتوازن و مطالعه محور است

شهردار مشهد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش با اشاره به برخی انتقادات از حجم بالای پروژه های عمرانی در سطح شهر، این فعالیت ها را مطالعه محور و متوازن خواند و با اشاره به احداث پارک مادر و کودک این پروژه را گام مهمی در تحقق زیر ساخت محلی برای حضور مادران و کودکان در تمام فصول سال دانست.

به گزارش صبح امروز به نقل از شهرداری مشهد، محمد رضا کلائی در صفحه اینستاگرامش می نویسد؛ در این دوسالی که خدمت شهروندان هستم از بعضی افراد می شنوم که شهرداری مشهد، تمرکزش را بر روی اقدامات و پروژه های عمرانی گذاشته است و این حجم فعالیت را به عنوان یک نقد و ایراد مطرح می کنند.
انصافا در شرایط رکود بی سابقه ای که کشور گرفتار آن است، اجرای این حجم وسیع و هم زمان پروژه های عمرانی توسط همکارانم در تمامی حوزه های مدیریت شهری جای خداقوت دارد.
اما واقعیت این است که مثلا هربار که در موضوع حمل ونقل عملیات اجرایی یک تقاطع غیر همسطح را شروع می کنیم می گویند چقدر تقاطع می سازید، پس شهر انسان محور چه می شود؟ انگار نه انگار که ما هم زمان عرض پیاده راه ها را زیاد می کنیم و به بهسازی آنها کمر همت بسته و یا این فضاها را برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی می کنیم و مسیرهای دوچرخه را توسعه می دهیم و…
شهردارمشهد، در بخشی دیگر از پیام اینستاگرامیش آورده است؛ در این خصوص دو مورد را باید صریح بگویم و نسبت به آنها اطمینان بدهم: اول اینکه کارهایی که در حال حاضر در شهر انجام می شود مطالعه محور و متوازن هست.
و دوم اینکه واقعا مشهد در حوزه زیرساخت، کمبودهای زیادی داره و پیش شرط های زیادی برای کار روی شهر متوازن و انسان محور نداریم. باید قبول کنیم که حتی برای کار فرهنگی هم نیاز به زیرساخت داریم، اگر سالن خوب تئاترنداشته باشیم، تئاتر خوب هم نمی توانیم داشته باشیم و از این دست موارد زیاد است.
اینها را گفتم که بگویم یکی از کمبودهای شهر ما نداشتن یک مجموعه درست و حسابی برای استفاده همزمان مادر و کودک است. باید اعتراف کنیم که پارک بانوان داریم ولی تقریبا در هیچکدامشان هم زمان زیرساخت استفاده چهارفصل برای مادر و کودک وجود ندارد.
همین باعث شد که طراحی برای احداث مجموعه مادرو کودک در یک زمین هشت هکتاری در میدان قائم(عج) را شروع کنیم و انشالله این پروژه بسیار عالی و مجهزتا اردیبهشت ماه سال آینده در اختیار شما همشهریان عزیز قرار می گیرد.
کلائی در ادامه به این نکته اشاره می کند که  اگر همت خانم مهندس عرب احمدی شهردار منطقه 11(که با پیشنهاد این پروژه نشان داد یک شهردار زن مادرانه تر به شهر نگاه می کند) و همکارانشان در سازمان عمران نبود،  این زیرساخت را در شهر مشهد نداشتیم. به همه این افراد خدا قوت می گویم و از آنها ممنونم. انشاءالله مادران و کودکان شهرمان از این فضا استفاده کرده و کیف و لذتش را ببرند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *