فیلم‌هایی که بازیگران از ایفای نقش در آن‌ها ابراز پشیمانی کرده‌اند؛

بازیگران پشیمان

احمد صبریان

برخی بازیگران پس از پذیرفتن نقش‌های پیشنهادی در عرصه سینما از آن‌ها به عنوان یک تجربه ناخوش یاد و از بازی در این آثار، اظهار ناخرسندی و پشیمانی می‌کنند. برخی از این بازیگران در گفت و گو با نشریات، مجلات تخصصی سینما و خبرگزاری‌ها حتی از این آثار در کارنامه‌شان نامی نمی‌برند یا از حضور در این فیلم‌ها ابراز پشیمانی و حتی عذرخواهی کرده‌اند. حال ممکن است برای پشیمانی‌شان دلایلی موجه یا غیر قابل توجیه بیاورند. در این نوشتار به پشیمانی برخی بازیگران از نقش‌آفرینی در برخی فیلم‌هایی که در آن‌ها حضور داشته‌اند و همچنین دلایلی که برای پشیمانی‌شان آورده‌اند، پرداخته‌ایم.

نتیجه چیزی نشد که فکر می‌کردم

بهرام رادان با احترام به مسعود کیمیایی از «سربازهای جمعه» خرده گرفته و می‌گوید: « فیلم «سربازهای جمعه» را دوست نداشتم و ندارم». وی از «چهار انگشتی» سعید سهیلی هم به عنوان «تجربه‌ای تلخ» یاد کرده و اظهار می‌کند: «فیلم‌نامه را که خواندم، دیدم نقش متفاوتی است. خودم را در اختیار کارگردان قرار دادم اما نتیجه چیزی نشد که فکر می‌‌کردم. «رز زرد» را نیز به خاطر مسائل مالی پذیرفتم. فکر می‌‌کردم فیلم خوبی می‌‌شود که نشد.» رادان بیش از همه «ازدواج صورتی» منوچهر مصیری را نقطه تاریک دوران بازیگری‌‌اش می‌‌داند.»

وعده‌هایی که هرگز عملی نشد

لیلا حاتمی از بازی در سریال «نهنگ آبی» نخستین تجربه حضورش در نمایش خانگی پشیمان است. شاید اگر این اولین سریال حاتمی نبود، تحمل شکست کمی آسان‌ می‌شد. او از بازی در سریال فریدون جیرانی تا حدی ناراضی  و پشیمان بود که تصمیم گرفت از بازی در سریال انصراف دهد. حذف شخصیت «آناهیتا» با گم ‌و گور شدن این شخصیت در قصه اتفاق افتاد. علت اصلی نارضایتی لیلا حاتمی، برآورده نشدن انتظارات او از نقشی بود که برعهده داشت و طبق گفته خودش وعده‌‌هایی که برای پرداخت بیشتر شخصیت به این نقش داده شده بود نیز هرگز عملی نشد.

فیلمی نشد که فکر می‌کردم

مهران مدیری  پس از بازی در «دایره زنگی» اعلام کرد: «دایره زنگی فیلمی نشد که فکر می‌‌کردم. شاید خانم بخت آور به نظر خودشان  فیلم خوبی ساخته باشند، اما «دایره زنگی» را اثری خوب در کارنامه‌‌ام نمی‌‌دانم». مدیری با بیان این که از بازی در فیلم «توکیو بدون توقف» پشیمان است اظهار کرد: «از کارگردانی دیگران وقتی بازی می‌کردم، حرص می‌خوردم. اما وقتی می‌پذیرفتم حرفی نمی‌زدم.»

وی تصریح می‌کند: «برخی کارهایم مثل «جایزه بزرگ»، «نقطه چین»، «ویلای من» را اصلا دوست ندارم  و به نظرم بچه‌گانه و ضعیف اجرا شده اند.»

خوشحالم که  اپیزود من حذف شد

به عقیده منتقدان «دعوت» از ضعیف‌‌ترین فیلم‌‌های حاتمی ‌کیاست. اما در میان بازیگرانش، فقط لیلا اوتادی نظرش را علنی کرد. وی می‌گوید: «خیلی خوشحال شدم اپیزود «دانشجو» با بازی من حذف شد. چون آخرین بخش فیلم حاتمی‌‌کیا بود و ایشان یک مقدار بی‌‌حوصله بودند. هرچه سعی کردم نتوانستم منطقی از اپیزود به دست آورم. با پژمان بازغی تصمیم گرفتیم فقط بازی کنیم تا فیلم‌برداری تمام شود. با وجود این که با تمرین زیاد مخالفم چندین جلسه تمرین رفتم و نقش مقابل من 3 بار عوض شد ولی خیلی خوشحالم که «دانشجو» کنار گذاشته شد.»

از بازی در این فیلم عذرخواهی می‌کنم

صابر ابر با انتقاد از فیلم «خواب زده‌ها»ی فریدون جیرانی حضورش در این فیلم را تنها اشتباه کارنامه‌اش دانسته و می‌گوید: «دفاعی درباره فیلم ندارم و از این که در فیلم «خواب زده‌ها» بازی کرده‌ام، عذرخواهی می‌کنم. جیرانی کارگردان بیسوادی نیست و فکر می‌کنم نتیجه «خواب زده‌ها» ربطی به کارگردانی که من می‌شناسم ندارد. فکر می‌کردم «خواب زده‌ها» بناست یک کمدی فانتزی باشد. کلی درباره‌اش حرف زده بودیم و یک ماه و نیم پیش تولید داشتیم. همین چیزهای ترسناک باعث می‌شود دیگر سراغ این نوع سینما نروم.»

لحن فیلم با سلیقه من همخوان نبود

بهاره رهنما پس از بازی در «چارچنگولی»، در مقابل این فیلم موضع گرفت و اعلام کرد: ‌«هنوز این  فیلم را ندیده‌ام. اما نظرم را درباره دوران قبل از ساخت می‌‌گویم که نقشم را دوست ندارم. »

رهنما اظهار کرد: «چارچنگولی المان‌‌های یک کمدی پرفروش را داشت، اما وقتی کار شروع شد، متاسفانه لحنی که از طرف کارگردان (سعید سهیلی) به فیلم افزوده شد، با سلیقه من همخوان نبود و چیزی نشد که من  فکر می‌‌کردم. به خاطر قراردادم نمی‌‌توانستم تا پایان فیلم برداری کار را ترک کنم وگرنه حتما این کار را می ‌کردم.»

به عشق «مصائب شیرین» با داوودنژاد همکاری کردم

محمدرضا فروتن از حضور در دو فیلم «داوودنژاد» پشیمان است. وی می‌گوید: چندان از بازی در فیلم‌های «بازنده» و «مجردها» پشیمان نیستم. اما از بازی در دو فیلم «هشت پا» و «ملاقات با طوطی» احساس پشیمانی می‌‌کنم. گرچه از آشنایی با داوودنژاد و کار با او بسیار خوشحالم. به عشق فیلم «مصائب شیرین» با داوودنژاد همکاری کردم. متاسفانه در این دو کار با فیلم نامه‌ای از قبل نوشته شده رو به رو نبودیم. داوودنژاد را خیلی دوست دارم ولی این فیلم‌‌ها را دوست ندارم. این سینمایی نیست که دوست داشته باشم در آن باشم.»

کاش نقش خودم را بازی نمی‌کردم

زهرا حاتمی همسر زنده یاد علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی که در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» با دختر و دامادش علی مصفا همبازی بود از حضور در فیلم «تختی» بهروز افخمی ابراز پشیمانی کرده و می‌گوید: «با شروع ساخت« تختی» در نقش خودم (همسر علی حاتمی) حضور داشتم که چقدر پشیمانم و کاش بازی نمی‌کردم. در پروژه «تختی» آقای شایسته به من پیشنهاد کردند نقش همسر علی حاتمی را خودم بازی کنم. من هم پذیرفتم چون بیشتر فیلم ‌برداری هم در خانه من بود در تیتراژ هم آمد: با حضور افتخاری زهرا حاتمی.»

کاش در این فیلم بازی نمی‌‌کردم

کامبیز دیرباز می‌گوید: «از بازی در دو فیلم «اخراجی‌ها » مسعود ده‌نمکی و«سرگیجه» پشیمان هستم و ‌ای کاش در این دو فیلم بازی نمی‌کردم.» وی البته روز بعد اعلام کرد: «اشاره من درباره پشیمانی از بازی در یک فیلم به صراحت درباره «سرگیجه» که کم‌ فروش‌ ترین فیلم سینما و نقطه مقابل آن یعنی فیلم «اخراجی‌ها» بیان شد. من هیچ اشاره‌ای به پشیمانی از بازی در فیلم« اخراجی‌ ها »نکردم؛ نه تنها از بازی در این فیلم پشیمان نیستم بلکه به بازی در آن افتخار می ‌کنم. این فیلم به نوعی مسیر زندگی حرفه ‌ای من را تغییر داد.»

این فیلم خیلی حواشی داشت 

ژاله صامتی چند سال پیش با فیلمی در جشنواره حضور داشت که حواشی زیادی به همراه داشت. خودش می‌گوید: «از بازی در فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» به کارگردانی فرزاد موتمن اصلا راضی نیستم. این فیلم خیلی حواشی داشت و هنوز هم چک‌های من پاس نشده است واقعا برای این فیلم زحمت کشیدم. دو ماه با این نقش زندگی کردم اما ماحصل کار در تدوین نابود شد. آن چه که بازی کرده بودم با آن چیزی که دیدم، زمین تا آسمان فرق داشت. این از کارهایی است که از بازی کردن در آن بسیار پشیمان هستم.»

یک اقدام نسنجیده و عجولانه بود

محمدرضا گلزار بازی در فیلم «زمانه» را اقدامی نسنجیده و عجولانه می‌داند و می‌گوید: «زمانه» را جزو فیلم‌های دوست داشتنی‌ام به حساب نمی‌‌آورم. دیگر فیلمی ‌که به پشیمانی‌ام منجر شد فیلم «بالای شهر پایین شهر» بود که قصه درست و حسابی نداشت و به تنهایی بار جذابیت فیلم را به دوش کشیدم. «کلاغ پر» شهرام شاه حسینی هم جزو فیلم‌‌هایی است که گلزار به خاطر حضور در آن حسرت می‌خورد و می‌گوید: «فیلم نامه «کلاغ پر» را اصلا دوست ندارم. منتها براساس قولی که به تهیه کننده داده بودم، در فیلم بازی کردم.»

دیگر از وسط پروژه‌ها همکاری نمی‌کنم

رز رضوی از بازی در سریال «کلاه پهلوی» پشیمان است. وی می‌گوید: « من از حقوق بازیگران دیگر خبر ندارم. خودم هنوز بخشی از دستمزدم را نگرفته‌ام. نقش «آذر» که پیشنهاد شد، بازی کردم و آن را دوست داشتم. اشتباه از خودم بود که بدون آگاهی از روند فیلم‌نامه، پس از یک سال وارد این مجموعه شدم. این بار سعی می‌کنم اگر سریال تاریخی دیگری انجام دادم در جریان ساخت یک کار از ابتدا باشم تا بدانم که قصه بر چه اساسی پیش رفته است. دیگر هرگز از وسط پروژه‌ها با آن‌ها همکاری نمی‌کنم.»

 

اتفاقات عجیب و غریب می‌‌افتاد

نیما شاهرخ شاهی پس از بازی در فیلم «کیش و مات» اعتراف کرد این فیلم از ضعیف‌ترین کارهایش است. او می‌گوید: «به خودم آمدم دیدم فیلم آن چیزی نشد که فکر می‌‌کردم و این موضوع  دلایلی داشت. قانون فیلمی ‌که در شهرستان ساخته می‌‌شود این است یک روز هم به عوامل اجازه بازگشت نمی‌دهند، مثل «درباره الی» که به شمال رفتند و هیچ کدامشان اجازه بازگشت نداشتند. ولی برای ما این اتفاق نیفتاد؛ یک روز بازیگر نمی‌‌آمد، یک روز فیلم بردار نبود و همین طور پشت سر هم اتفاقات عجیب و غریب می ‌افتاد.»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *