50 هکتار از بستر رودخانه اسماعیل‌آباد آزادسازی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: 50 هکتار از بستر رودخانه اسماعیل‌آباد آزادسازی و تا کشف‌رود ادامه خواهد داشت.

به گزارش «صبح امروز» محمد علایی در نشست خبری امروز در رابطه با بازگشایی کال اسماعیل آباد، اظهار کرد: مشکلی که  در طی سال‌های اخیر در این منطقه پیش آمده این است که شرکت آب منطقه‌ای در طی سال‌های گذشته به وظایف خود عمل نکرده و همین امر منجر شده تا کال، توسط افراد حقیقی و حقوقی  تصرف شود.

وی افزود: در قسمت غرب این کال، تأسیسات صنعتی سنگین احداث شده است. هر چه به سمت شرق رفته و وارد روستای اسماعیل‌آباد می شویم رودخانه توسط افراد مختلف تصرف شده و وضعیت نامناسبی دارد. وضعیت نامناسب این کال از چند جهت مورد توجه است، نخست مسئله سیلاب است که سال گذشته و امسال در این زمینه مشکلاتی داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه «همکاران ما حریم و بستر رودخانه اسماعیل آباد را سال گذشته مشخص کردند که طول کال 6525 متر و مساحت بستر رودخانه نزدیک 50 هکتار است» تشریح کرد: در داخل رودخانه 172 واحد مسکونی بنا شده که بین 10 تا 15 درصد این منازل در داخل رودخانه هستند. درواقع وظیفه آب منطقه‌ای است که بستر رودخانه را پاکسازی و رفع تصرف کند، اما پیگیری مسائل اجتماعی مربوط به حوزه‌های دیگر است. بازگشایی کال اسماعیل‌آباد از فردا آغاز خواهد شد و مساحت‌های تصرف نشده لایروبی می‌شوند و بستر رودخانه نیز که سرشار از انواع پسماند است با کمک شهرداری پاکسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: به افرادی که بستر رودخانه را تصرف کرده و واحد مسکونی ساخته‌اند یک ماه فرصت داده می‌شود تا این بستر را تخلیه کنند در این فاصله شهرداری به افرادی که جزو افراد آسیب‌دیده اجتماعی بوده و توان اقتصادی مناسبی ندارند کمک خواهد کرد. نکته اینجاست کسانی که حاضر به همکاری در این زمینه نباشند بعد از بازگشایی رودخانه علیه آن‌ها شکایت کیفری و حقوقی انجام خواهد شد و بایستی اجاره مدت زمان تصرف بستر رودخانه را پرداخت کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه «50 هکتار از بستر رودخانه اسماعیل‌آباد آزادسازی خواهد شد و تا کشف‌رود ادامه خواهد داشت. اراضی مازاد در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا پارک بسیار زیبایی برای مردم اسماعیل‌آباد ساخته شود» گفت: شرکت آب منطقه‌ای جز انجام وظایف قانونی چشم‌داشتی به اراضی ندارد و اراضی با بهای حداقل ممکن در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا پارک خوبی ساخته شود.

image_print
1 پاسخ
  1. Rastrear Celular
    Rastrear Celular گفته:

    Se seu marido excluiu o histórico de bate – Papo, você também pode usar ferramentas de recuperação de dados para recuperar as mensagens excluídas. Aqui estão algumas ferramentas de recuperação de dados comumente usadas:

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *