در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد

ساخت 2 هزار مسکن نیازمندان روی زمین شهرداری

علی نژاد

در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد لایحه تامین زمین جهت احداث دو هزار واحد مسکونی اقشار کم درآمد در مناطق پیرامونی شهر مشهد تصویب شد.

به گزارش صبح امروز، در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد لایحه تامین زمین جهت احداث دو هزار واحد مسکونی اقشار کم درآمد در مناطق پیرامونی شهر مشهد تصویب شد. بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می شود به منظور برنامه ریزی و تسریع در شروع عملیات اجرایی احداث دو هزار واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی در مناطق پیرامونی شهر مشهد، جهت جابه جایی و آزاد سازی اراضی خدماتی و بازگشایی معابر در محلات مذکور، با مشارکت استانداری خراسان رضوی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نسبت به تامین زمین مورد نیاز از اراضی مورد مالکیت خود مطابق تفاهم نامه اقدام کند.

احمد نوروزی امروز، در خصوص این لایحه اظهار کرد: مدتی است که شهرداری به بازآفرینی مناطق پیرامونی مشغول شده و قرار است زمین مورد نیاز برای تامین و احداث واحدهای مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن برای این منظور تامین شود. در این مسیر رویکرد شهرداری مبتنی بر توانمندسازی است.

وی افزود: این کار با مشارکت بنیاد مسکن انجام خواهد شد و امیدواریم تسهیلات مورد نیاز را وزارت راه و شهرسازی تامین و حمایت کند. بر این اساس قرار است شهرداری مشهد با حفظ مالکیت، زمین را تحویل بنیاد داده و بنیاد مسکن آماده‌سازی‌های لازم برای احداث مسکن را در آن انجام دهد.

در ادامه محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، عنوان کرد: بنیاد مسکن منابعی را برای احداث این ۲۰۰۰ واحد تامین کرده اما به دلیل نداشتن زمین این منابع معطل مانده است. شهرداری قصد دارد با تامین زمین کاری کند که این ظرفیت ساخت از شهر مشهد خارج نشود.

وی بیان کرد: اگر مالکیت زمین‌های پیرامونی که قرار است آزاد شود، برای نهادهایی مانند آستان قدس یا اوقاف باشد، شیوه تعامل شهرداری با آن‌ها چگونه خواهد بود؟ سهم آن‌ها چه می‌شود؟ حجتالاسلام مروی قبلا اعلام کرده بود اگر بازسازی این مناطق انجام شود، ما از سهم‌مان می‌گذریم. از جناب نوروزی درخواست می‌کنم که برای این مساله نیز فکری کنند.

احمد نوروزی خاطرنشان کرد: با آستان قدس توافقاتی در حال انجام است تا برای این املاک سند تهیه شود.

این لایحه به امضای کمیسون اقتصادی و سرمایه گذاری و مشارکت ها، کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی، کمیسیون حقوقی املاک و قراردادها، کمیسیون شهرسازی و معماری و کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخورار رسیده است.
اما در طی بررسی های صورت گرفته توسط اعضای شورای اسلامی شهر مشهد موحدی زاده، نایب رئیس شورای شهر مشهد در خصوص زمانبندی آغاز و پایان پروژه و نحوه دریافت ضمانت از سایر دستگاه های پای کار، سوالاتی را ارائه کرد.

براساس تبصره ای الحاقی شهرداری مشهد مکلف شد، برنامه زمانبندی اجرای این مصوبه و توافق با متولیان موقوفات جهت انتقال اراضی مالکین محلات هدف بازآفرینی به شهرداری درصورت واگذاری معوض جهت تایید به شورای اسلامی شهر ارسال کند.

تمدید همکاری سازمان اتوبوسرانی با شرکت های بخش خصوصی طرف قرارداد
در ادامه لایحه تمدید همکاری سازمان اتوبوسرانی با شرکت های بخش خصوصی طرف قرارداد مبنی بر اینکه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود در راستای اجرای نامه شماره 27519 مورخ دو شهریور ماه 1398 وزارت کشور در خصوص تمدید قراردادهای حمل و نقل عمومی مسافر(براساس دستورالعمل واگذاری اتوبوس و بهره برداری از خطوط اتوبوسرانی شهری و حومه به بخش غیر دولتی مصوبه هیات وزیران به شماره 111393 مورخ هشت آذر سال 85 نسبت به اجرای بندها و تبصره های موجود اقدام کند، مورد بررسی قرار گرفت که این لایحه پس از پیشنهاد محمد حسین ودیعی، نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر حذف تبصره یک بند ب؛ «برای شرکت هایی که قرارداد آن ها قبلا خاتمه یافته است و تهعدات خود را در دوره زمانی مقرر ایفا کنند، از تاریخ پایان قرارداد قبلی تا زمان انعقاد قرارداد جدید سود سرمایه گذاری برسااس شرایط و نرخ های این مصوبه پرداخت شود.» مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت.

برگزاری سلسه جلسات نشست های نقد عملکرد و گقت و گوی جامعه متخصصان شهری در خصوص عملکرد شهرداری

همچنین لایحه برگزاری سلسه جلسات نشست های نقد عملکرد و گقت و گوی جامعه متخصصان شهری در خصوص عملکرد شهرداری نیز بعد از ارائه در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد، به اتفاق آرا تصویب شد. بر این اساس شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرایی شدن بند 10 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و بندهای 114 و 130 منشور حقوق و مسئولیت های شهر نشینی مشهد تمهیدات و مقدمات لازم را به منظور برگزاری جلسات نقد و ارائه گزارش عملکرد شهرداری در حوزه اداری اععم از معاونت ها مناطق سازمان ها شرکت ها و موسسات شهرداری فراهم آورده به گونه ای که جلسات نقد ترجیحا با مدیریت اشخاص ثالث بی طرف در فواصل منظم 6 ماهه با حضور طرف قرارداد و با دعوت از منتقدین و صاحب نظران مسائل شهری و دانشگاهیان در محل های مناسب که گفت و گوی دو طرفه در آن قابل انجام باشد، برگزار و نتایج مربوطه را مستند سازی و برای اطلاع عموم از طریق مناسب منتشر کند.
احیا نام قدیمی خیابان های منتهی به حرم مطهر
در نهایت لایحه احیا نام قدیمی خیابان های منتهی به حرم مطهر نیز به اتفاق آرا تصویب شد و بر اساس این لایحه خیابان حدفاصل میدان شهدا تا حرم به نام «بالاخیابان» با حفظ زیرنویس به نام آیت الله شیرازی و نامگذاری فرعی های معبر به نام آیت الله شیرازی و خیابان حدفاصل میدان شهدای گوهرشاد (پنجراه) تا حرم مطهر به نام «پایین خیابان» با حفظ زیرنویس به نام شهید نواب صفوی و نامگذاری فرعی های معبر به نام شهید نواب صفوی، نامگذاری می شود.

نطق پیش از دستور

هم چنین غلامحسین صاحبی عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه در نطق پیش از دستور گفت: شاید بعضی از اقدامات شهرداری و شورا هیچ ضرورتی نداشته باشد، اما جمع کردن زباله‌گردها، کارتن‌خواب‌ها، گدایان و… ضرورت دارد. گدا، کارتن‌خواب، زباله‌گرد و… زیبنده چهره شهر امام رضا(ع) نیست.

او ادامه داد: صحبت‌های امروز من از نگاه و جناح سیاسی نیست. من امروز از منظر دغدغه‌های شخصی خود و به عنوان نماینده مردم شهر در شورا صحبت می‌کنم. جایگاه شورای اسلامی شهر مشهد بالاتر و جدای از جایگاه‌های شورای اسلامی دیگر شهرها است. ما در شهر مشهدالرضا(ع)، عضو شورای شهر هستیم.

وی بیان کرد: بعضی از اقدامات شهرداری و شورا شاید هیچ ضرورتی نداشته باشد، اما جمع کردن این افراد ضرورت دارد. کمک به ورزش قهرمانی شهر مشهد ضرورت دارد یا کمک و نجات افراد دوره‌گرد و خانواده‌های آن‌ها؟ گدا، کارتن‌خواب، زباله‌گرد و… زیبنده چهره شهر امام رضا(ع) نیست. از فرماندار خواهشمندم که مدیران شهرستان را به‌خط کنند تا با هماهنگی یک‌دیگر این مسئله را حل نمایند.

image_print
2 پاسخ
  1. Rastrear Celular
    Rastrear Celular گفته:

    Quando tiver dúvidas sobre as atividades de seus filhos ou a segurança de seus pais, você pode hackear seus telefones Android em seu computador ou dispositivo móvel para garantir a segurança deles. Ninguém pode monitorar o tempo todo, mas há um software espião profissional que pode monitorar secretamente as atividades dos telefones Android sem alertá-los.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *